Nuffnang Gadget

May 31, 2007

Selamat Hari Tembakau Sedunia....

pagi tadi masa dalam kereta nak pergi opis aku dengar siaran Radio ERA... topik pagi nie tentang 'MEROKOK' sempena Hari Tembakau Sedunia... so kepada semua yang merokok tu aku nak wish awal-awal Selamat Hari Tembakau Sedunia (oppssss.. nie umum, takde kaitan dengan yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia..)

Dan aku dengar ada sorang pemanggil tu kata dia dah menyesal dah sebab hisap rokok.. citer dia camnie...

"Saya ada pengalaman menghisap rokok nie.. suatu malam saya rasa jantung saya macam tiba-tiba jer berhenti... lepas tu saya rasa dibahagian dada saya sakit sangat.... lepas tu pagi esok tu saya pergi klinik jumpa doktor.. first sekali doktor tanya awak merokok ke?? saya kata ya... berapa umur awak?? 27 tahun.. sebenarnya awak kerana serangan jantung malam tadi, sebab merokok... nasib baik umur awak yang menyelamatkan awak..... "

Moral of the story : selagi rokok tu ada di atas meja, memanglah habit merokok nie susah nak berhenti hehe...

1 yang komen:

MNM said...

Takut pulak dgr cerita dia. Walaupun tidak merokok. Tetiba terkena serangan sakit jantung dan OUT terus. Tidak sempat buat apa-apa bagai. Menyesal tidak sudah.

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com