Nuffnang Gadget

July 18, 2007

Trip to Perlis - Part II

ok, sambung lik citer tadi....

so, pas landing and rest kan badan kat bilik.. kitaorg plan nak gie jalan2.... dalam kul 5.00 tunggu kat lobby... 1st sekali nak pergi kat Pasar Rabu... org kata kalo nak beli ikan masin ker, ikan pekasam ker.. leh ar carik kat sini... mak aku borong ikan pekasam... muruku... etc etc etc.... aku pulak beli muruku tuk ofis... tak tau ar nak beli aper.. takkan nak beli ikan masin lak....

mak & adik aku kat lobi.. tengah tunggu yg lain2 siap....

aku lak sempat posing ayu gitu... ayu ke kuyu ???? hehhe..

pas shoping yang tak berapa shoping (tul ke tak ayat aku nie..).. kitaorg plan nak gie makan.. yelah, tadi masa lunch time makan pekena laksa jer... lapar siutttt.....

so, tanya kat papa mana tempat makan yg best... jap2 dia call member dia jap... pas cakap berapa kurang... terus masuk keter and gie kat stadium.......

kat situ kita org makan kat sebuah kedai.... order nasik putih, tomyam campur, daging masak merah, kailan masin & udang goreng tepung... dan yg kelakar nya adik aku tanya ada ikan pekasam tak kat tokei tu (ikan pekasam yg kitaorg beli kat pasar rabu tu..).. di siap cakap lagie kat sini ikan ada macam2...ikan siakap ada, ikan kerapu ada... kitaorg semua blur... agak2 nya dia tak paham kot ikan pekasam tu ape kah kah kah.... ke nama ikan pekasam tu kat sini lain.. ntah ar, rasa cam nak gie ambik jer ikan pekasam kat dalam keter tu suh dia goreng hik hik..

ni ar kegemaran ku... air laici kang... meriah tul isi dalam tu...


hui kamu pun nak interframe gak....

pas makan, terus balik bilik.. rehat2 dan tido.... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.......

8 yang komen:

Intan said...

tp pg best klau p kuala perlis... bleh mkn2 iakn bakar, kerang bakar n aper2 yg bakar la...hehe

viruspadu said...

aduh best sekali...
jeles aaaa
dah lama x g perlis nih... dah berapa tahun ek...

Anonymous said...

eeeeiii..
best tol trip tu..
cam nak gi lg sekali je..
heheheh..

leh pekena carrot milk saix XL..
hahhaha..

wondering ar..
apa rs ek IKAN PEKASAM tu..
best ek..

ye la..
org xmkn ikan.
mana ar tau..
hahahah..

~aku yg x mkn ikan besar2~

alycia said...

intan, x gie lah kuala perlis.. tak sempat...xpe, next time..

pn virus, wat ar ofis trip to perlis hahaha...

kamu tau x, best rasa ikan pekasam tu.. cam rasa ikan selar kuning yg digoreng garing2 dan dicicah ngan sambal belacan @ budu.... (terliur x????)

Farahanna said...

kak zura...
mekaseh nasi lemak tu..
dh slamat msk perut dh..
hehe
thanx so much tau!

Intan said...

morning akak..
thanx 4 da nasi lemak yer kak zura..cedap lah..nnti nak lagi...hehe just joking

alycia said...

sebenarnya arini kan farah last... memang dah niat nak belanja korang smua... tp asyik tak sempat jer... dapat belanja nasik lemak jer kan....

Intan said...

ow cm 2 ke..anyway thanx again k..
cyg akak..
:)

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com