Nuffnang Gadget

July 18, 2007

Trip to Perlis - Part III

16 Julai 2007 (Isnin)

huh... korang nak tau tak kul baper aku terjaga... kul 4.00 pg... huh, sejuk giler bilik ni.... dalam terpisat2 trus aku gie carik kerusi nak panjat nak gie off kan air cond.... lepas tu aku pusing kanan, pusing kiri, wat kuak lentang.... kul 5.00 terus aku takleh tido... pagie buta tu aku bukak tv tgk citer ape2 yg patut....

kul 5.30 aku dah gie mandi... pas solat subuh... touch up... terus aku dah ready utk turun sarapan pagie....

jeng jeng jeng... sebelum turun breakfast sempat lagie berposing2 maut kat bilik... huhu, memang peel org pompuan....



manja x?? haha, posing di pagi hari.....

bersama adikku yg no.2... pagie tu pakat buat tudung ala2 bienda haha..
posing manja disamping mama....
nie lah adik aku yg masuk institut perguruan tu... ade muka cikgu x???

kul 7.00 pagi breakfast kat hotel... dlm kul 7.45 dah bersiap utk bertolak ke Perlis.. sebab adik akunya pendaftaran kul 8.30 pagie... pagi tu trip ke Perlis best sgt... sebab kiri dan kanan asyik tengok sawah padi jer.... tapi tak sempat nak snap....

kul 9.15 pagi kita org sampai kat Institut Perguruan Perlis.. masa tu org dah ramai dah sampai... masa tgh carik2 parking sempat gak tengok plat keter kalo ada plat N... tp yg banyaknya plat A, P, C, D....

masa nak gie daftar, adik2 yg jadi urusetia tu cakap tak leh daftar... sbb adik aku tak pakai baju putih, kain hitam.. aik, kat dalam surat takde lak cakap kena pakai camtu masa pendaftaran.. cakap pakaian masa kursus jer... adik aku dah wat muncung panjang dah... sbb baju dia tak bergosok lagie.. kena carik kat dalam beg lak.... aku cakap, alah pakai jer... janji leh daftar... aku tgk org lain pun ade gak baju kedut2....

pas sesi pendaftaran dan taklimat.. terus antar barang adik aku kat hostel dia... uihhhh, jenuh aku mengangkat barang2.... sbb bilik dia kat tingkat 4.. can u imagine it????? pas tolong kemas2 barang, kita org makan kat bilik...

dalam kul 1.00 kita org balik.. sedih gak nak meninggalkan dia kat situ.. yelah, b4 ni mmg ar dia duk asrama dari form 1 - 5, tp kat semban jer... nie kat perlis... 5 1/2 tahun kat sana... tak leh ar selalu nak jenguk2.... tapi xpe, itu smua kan pengalaman.....

on da way balik... aku memang dah tak tahan dah... terus aku lelapkan mata..... sebab aku dah sakit pale dah.. maybe cuaca panas kot.... perjalanan balik memang memenatkan... walau pun aku jadi co-pilot jer... tp penat gak.... sian kat akunya pilot... aku tanya nak tukar drive ke tak.. dia kata xpe... dia boleh.... hmmmmm, terharunya kat kamu.... u alwaiz be my shadow... thanks dear.....
muka dah letih... tp sempat gie control ayu hik hik....

kita org berhenti jap kat R&R Gurun.. adik ipar aku pie mandi jap... pastu aku pun gie basuh muka, tukar baju gak.... pastu berhenti jap kat R&R Tapah... gie beli jambu batu takde bijik... berhenti makan malam kat R&R Jejantas sg buloh... pastu kul 9.00 sampai rumah......
on da way lik aku suka view kat sini... dkt2 ngan Gunung Semanggul.... papa kata gambar bukit tu dr jauh cam org tido... tul ke??

sekian. see on the next tripp......

~ nice vacation :)~

3 yang komen:

Anonymous said...

btuah dpt pilot cm si die tu..
heheheh..
maintain je..


~aku yg suka jd pilot~

alycia said...

hmmmmm, bertuah tul sape yg jadi co-pilot gak.... haha

Intan said...

sjuk ek... cian akak.. okey la 2 adik jd cikgu n dok d utara kira ade xperience la kt sna nnt..

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com