Nuffnang Gadget

August 20, 2007

Huhu... Monday Yang Sentiasa Bluessss...

haiiii... lame tul rasenya aku tak update blog... minggu lepas mmg minggu yg malas utk mengupadatekan blog.. tak tau ar kenape.. tp arini pulak tetiba jer cam bersemangat nak update kan blog.. maybe pagie tadi dah jumpa dgn org tu kot hehe.. ye ar, dah seminggu dah kurang kasih-sayang.... ditambah lagie dgn Monday Blues .. dgn cuaca yg boleh dikatakan sejuk-sejuk gitu... lagilah menambahkan tahap mengantuk aku nie... ditambah lagi dengan suasana opis yg sunyi-sepi sbb ramai yg cuti arini (biasalah, time cuti sekolah..)... sblm mata aku terlelap baik aku buat aktiviti yg berfaedah.. iaitu mengupdatekan bloh muahahaha.......

kali ni aku nak wat entry macam2 kat sini.. sbb banyak sangat citer yg bermain2 kat kepala aku nie :


1. Gie Kenduri Kawin


ini memang perkara yg jadi wajib bila bermulanya cuti sekolah... hari Sabtu dan hari Ahad memang aku gantung periuk kat rumah.. sbb ada undangan kenduri kawain.. hari Sabtu aku pergi kat Dewan MPN.. undangan dari makcik aku.. anak buah dia kawin.. ari Ahad lak aku gie majlis kat Alor Gajah, Melaka.. ni adik aku punya awek punya akak
kawin.... adik aku pun dari UTM awal2 lagie dah balik.. bersemangat tul nak ajak aku (ye ke dia ajak hehe, ke aku yg ngada2 nak pergi hehe..) and my family ke majlis tu.. ye lah, nak kenalkan kitaorg kat family awek dia lah katakan... lagie pun ni lah masa dia nak gi jumpa awek dia.. sbb masing2 belajar jauh, tak jumpa selalu.. adik aku kat UTM.. awek dia kat Sabah.. ambik KPLI..

yg kelakarnya adik aku nie sampai leh terlupa jalan nak gie rumah awek dia nie sbb terlampau gabra sangat nak jumpa family awek dia.. hahahhah, ape ar.... siap aku lak kena jadi co-pilot tgk map kat dalam kad.... mengada2 tul.. menyusahkan aku jer....



biasanya aku yg jadi pilot.. tp arini jd passenger kat belakang.. syok tul.. boleh tido, ambik gambar... huhu, bilalah aku tak yah jadi driver ekkkkk.....




nie adik aku yg kecik... yg ambik course cikgu kat Maktab Perguruan Kangar tu... dia tak suka ambik gambar.. tp aku ckp nnt aku letak gambar dia kat blog, terus dia semangat haha.. pandai tak aku ayat dia????



nilah si mamat yg gabra nak jumpa awek dia tu.. korang nak tau, kat sini makan sikit jer... kontrol macho lah konon... yg semalam gie kenduri yg lauk tak sedap langsung tu, makan penuh satu pinggan.. sabar jer aku...



nilah pasangan pengantinnya (awek adik akunyer akak)... actually gambar ni aku ambik kat beg goodies yg diaorg bg kat kitaorg.. kiranya kitaorg dpt beg goodies VIP lah sbb dilekatkan sekali gambar pengantin....

lagi satu kat majlis ni ada acara bersanding bawah pedang.. sbb pasangan dia nie berpangkat kapten kat TLDM... adik aku yg kecik teruja tul nak wat majlis camtu.. dia kata dia nak carik bakal suami dia tentera gak.. sbb nak lalu bwh pedang huhu...


2. Gedik Santai..


haha.. sajer jer nak tepek gambar nie sbb kebetulan aritu 15 hb kitaorg pakai baju batik sama2.. tp ade jer yg tak pakai baju sama tu nak menyibuk kan hehe.. (sis naniey, ampunnnnn..)

3. Blazer Baru....


mula2 view kat kecik nyer blog... dia tepek kan pic blazer baru yg dia beli kat Sunway Piramid.. pastu aku ngan sis naniey jalan2 kat The Store.. minat kat satu blazer tu color coklat... tp takde saiz S (Sempit hehe..).. so, aku terpaksalah pilih color hitam sbb tu jer yg ada saiz S... pastu aku ayat sis nani sampai dia pun terbeli gak blazer yg sama cam aku , tp color coklat... (sajer jer nak jeleskan aunty virus ahaksssss..)




4. Aku Yg Tetap Setia Menjaga KEKASIH NO. 1 nya....

last week tunang aku gie kursus kat PD.. pastu aku diberikan tanggungjawab utk menjaga kekasih NO. 1 nya iaitu kereta nya... (huhu, sedihnya aku sbb aku jatuh no 3.. no 2 adalah bantal 4 petaknya... ngada2.... sok dah kawin tido lah dgn kekasih no 1 dan no 2 mu itu... wat muncung panjang...)
masa aku lepak2 kat dlm kereta panaskan enjin, aku sempat shoot barang2 yg ada kat dalam kereta itu... taraaaaaaaaaaaaaaaaa...

kipas dan losyen2 haha.....
- kipas : digunakan kalo pergi umah org kawin... ye ar panaslah katakan....
- losyen2 : losyen Nivea tu aku punya sbb selalunya kat dalam kereta aircond kuat.. tgn aku jadi kering.. tp ada gak org yg ngada2 nak ada losyen gak.. losyen Baby Johnson haha.. tp selalunya aku pakai dulu losyen baby Johnson tu, sbb biar cepat abis hehehe...

6 yang komen:

Farahanna said...

kak..
wahhh... g umh org kwin...
sabtu lpas pun farah g umh org kwin..
kat paroi..
akak g kat alor gajah ek..?
nape xajak skali..
hehe..
farah pnah duk alor gajah dulu..
alor gajah area mana kak..?
=p

Anonymous said...

ui..
gi jln2 knduri kawen ek..
xajak pon..
sedeynya...
asyek kena tinggal je..

tima kaseh coz jg KEKASIH gue..
hehehe..
jgn risau..
berapa ramai CIK pun..
xsama ngan CIK sorang tu..
hehehe..

truk tol..
asyek paw losyen org je..

~aku yg cuba pakai losyen tgn..~

InT@N said...

skang mmg musim org kawin la kak.. hehe akak ble lg???
hehehe farah.. kn kte g umh org kawin yg same cuma x brtembung je kan..kan..kan..
=P

alycia said...

farah
alah, akak tak tau ar alor gajah are maner.. yg akak tau masuk keter, makan kat pastu dah kenyang balik hehe...

kamu
sama-sama...
kekasihmu kekasihku jua hehe..
tp sedih jap arini.. :(

~ CIK sorang yg sedih arini ~

intan
alah, takde jodoh ar namanya tu muahaha..

Anonymous said...

haha..entry kali best r..klakar..hahaha..:D

Afqhani said...

ooo..mane achi..kite nk gak amik gambo sekaki.. jgn mare ekk...:)

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com