Nuffnang Gadget

October 11, 2007

Apa cerita semalam????

Cerita 1

malam tadi berlansungnya satu sejarah buat negara di mana angkasawan negara pertama dilancarkan... tahniah kepada Dr Sheikh Muzaphar kerana menjadi angkasan pertama negara dan menjadi angkasawan pertama Islam yang berpuasa dan menyambut Aidilfitri di angkasa... tahniah lagi sekali.. dan sebagai anak Malaysia aku tumpang berbangga kerana kita telah menjadi salah satu negara di dunia yang mempunyai angkasawan sendiri.. dan aku lagi bangga sebab Dr Sheikh Muzaphar kan anak jati Negeri Sembilan.. dan aku sbg anak jati Negeri Sembilan rasa bangga jugaklah.. Malaysia BOLEH.... Negeri Sembilan BOLEH..... yesssss...

SEJARAH NEGARA: Kapal angkasa Soyuz TMA-11 berlepas dari pangkalan Baikonur Cosmodrome, Kazakhstan, malam tadi.

sudah pasti lepas ni nama Dr Sheikh Muzaphar akan menjadi sejarah negara dan sebutan untuk generasi yang akan datang... macam Pearl Amstrong yang menjadi manusia pertama naik ke bulan dengan kapal Apollo nya...

MISI ANGKASAWAN: Imej dari NASA TV. Sheikh Muszaphar Shukor

Cerita 2


semalam aku berbuka puasa di luar... ini kali kedua lah.. dulu yang 1st dengan mak aku, sebab kitaorg pergi beli barang pastu tak sempat nak masak.. alang-alang buka kat luar.. semalam aku berbuka dgn 'MY LALing' lah hehe.... semalam plan nak mintak permision balik awal... tp tak dapat pulak sbb pukul 3 ada demo sistem... so, terpaksalah aku balik cam biasa kul 5, terus pergi seremban.... jauh gak drive dr Putrajaya ke seremban... dgn keadaan hujannya.. ingatkan kalau balik awal bolehlah balik rumah jap, mandi-manda dulu.. pastu konon2 nak pakai baju baru yg beli last week, nak tunjuk kat papa, tp xjadi waaaaaaaaaa......

so, kitaorg planning nak makan kat Dol Tomyam.. sekali papa call kata dua-dua kedai penuh, kalau ada pun kena duduk kat luar.. alamak, duduk kat luar nie yg leceh sbb kat highway dah hujan dah... kang tak pasal2 tengah makan hujan, mana nak lari... last2 tukar plan buka puasa kat Mc Donald ajer lah... hhhmmmm, ok lah... lg pun aku mmg dah lama tak makan Mc D.. tak mcm org tu, 3 ari berturut-turut makan Mc D, pastu menu Big Mac lak tu... agaknya perut pun terkejut sebab dah 3 hari kena sumbat ngan Big Mac huhu, sob sob sob...... cam biasa, aku bila jumpa papa dengan aksi manja2, ngada2......... ye ar, kan kurang kasih-sayang ngeh ngeh ngeh...... ok, stop!!

huh, sambil drive sempat lg posing.... xsabar-sabar nie nak gie buka pose hehe

inilah hidangan kami.. aku pun dah terikut mcm papa lak order bubur ayam dan burger hehe...

Cerita 3


malam tadi lepas balik buka puasa aku sampai rumah dalam pukul 9.15, sib baik sempat tengok angkasawan.. pastu mandi-mandi..... terus aku bukak mesin jahit... sebab aku nak siapkan jahitan langsir aku yg last malam nie... dah letih dah nak tangguh2 lagie.... ni dah 2 hari nak raya dah nie.... yelah, dalam 2 minggu ni aku pulun jahit langsir... dapat jahit pun malam2... sib baik setakat jahit lurus jer... kalau nak ada renda-renda ker, ada lengkok2 ke, ada scallop ker... wa mintak ampun ma....... wa sanggup gie antar kedai, tp ongkosnya mak aku bayar hehehehe...... tengok, rajin tak aku jahit langsir... mcm wanita mithali tak... sesuai tak jadi bini nie ..... papa, sila jawab yer........

tekun menjahit ni...

inilah hasilnya.. aku jahit, mak aku gantung langsir... yg sliding door tu langsir 2 tahun lepas.. cuma ganti yang renda atas jer... yg tu beli, xlarat lah aku nak jahit camtu... maunya sampai raya xsiap hehe....


3 yang komen:

norsha said...

Sempat Wish Kat Dr Syeikh Muzaphar Syukor Angkasawan Negara kat TV3.tahniah buat astranaut negera..bangga sebab anak Negeri Sembilan Boleh,Cayalah..

Anonymous said...

Best apa mkn Big Mac..
Hahahha..
syo tol kuar buka posa ngan Si Die..
Ye la..
Kurang Kasih Sayang la katakan.
heheheh..


~Aku Yg Gile Big Mac~

~~@lyci@~~ said...

norsha
yup, bangga kan sbg anak Negeri Sembilan.. chayok 3x

kamu
hehe, hmmmm best dapat buka puasa dgn si dia... lepas tu jalan2 kat Pasar malam... alah, tak dapat beli baju putih tu...

~ aku yg suka tengok dia makan BigMac ~

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com