Nuffnang Gadget

June 25, 2008

Alhamdulilah... Allah Permudahkan SegalaNya..

korang mesti dah bacakan entry Alhandulilah... Thank Q Allah tu..
mesti korang tertanya-tanya apa ceritanya..

kan aku ada cakap ada 3 perkara yang berlaku serentak dalam hidup aku..
1. Tentang en ajip
2. Tentang aku & en ajip..
3. Tentang aku gakkk...

ok, meh aku story satu-satu...

1. Tentang en ajip

Alhamdulilah.... akhirnya en ajip dapat jawatan tetap di U**M, Shah Alam.. sama dengan jawatan dia sekarang... dan yang penting jawatan tetap ok... sebelum ni kan kontrak... memang bersyukur sangat... inilah yang dikatakan rezeki lepas kahwin kan...

oh, mungkin orang kat S*K xtau lagi kot perkara ni, tapi yang pastinya en ajip akan bekerja kat ofis lamanya sampai 15 Julai... 16 Julai dia akan posting kat tempat kerja baru...

all da besttt babehhh..

2. Tentang aku & en ajip..

Disebabkan tempat kerja baru en ajip di Shah Alam, so susahlah kan nak ulang-alik dari rumah ke sana.. dengan minyak dah naik lagi sekarang, tambah lagi dengan duit tol... so, kami telah mengambil satu keputusan yang terbaik untuk kami.. kami telah mengambil keputusan untuk cari rumah berdekatan... dan alhamdulilah, impian kami untuk hidup berdikari akhirnya dimakbulkan Allah dan dipermudahkan... aku telah pun memohon kuaters di Putrajaya dan permohonan aku diterima... dan aku telah pun mendapat kuaters tu.. tunggu nak dapat kunci ajer lagi.. lagi pun kuaters ni kuaters baru, memang dekat sangat-sangat lah dengan ofis aku... kalau bawak kereta tu 5 minit dah sampai ofis... ha, Aunty Virus jangan jeles yer.. sebab kita dah dapat rumah dekat dengan ofis hehe... lepas ni bole lah isi minyak RM 50 untuk sebulan yehaaaaa....
lagi pun en ajip nak berulang gie kerja dari Putrajaya ke Shah Alam takdelah jauh sangat...

sebelum ni kami duduk kat rumah keluarga aku.. lepas bincang-bincang dgn family aku smua, kira mak aku pun faham situasi kami... sedih memang lah sedih sebab dari kecik sampai skrg duduk ngan family, tapi kami pun nak jugak belajar berdikari...

... inilah kawasan kuaters tu... bawah ada play ground... sebenarnya bahagian depan kuaters ni menghadap tasik, tapi kat gambar tak nampak... harap-harap dapat lah rumah yang menghadap tasik tu ....

... sebelah rumah ni ada taman.. boleh main tenis.. pastu boleh joging petang-petang hehe ...

... see, berhadapan kuaters ni ofis aku... korang cariklah ofis aku yg mana satu yerkk :) ...

3. Tentang aku gakkk...

opsssss, yang ni tak boel nak citer lagi... sebab dia macam Chips More, kejap ada kejap takde.. nanti bila dah betul2 konfirm baru leh cerita.. apa-apa pun aku harap doa kami dimakbulkan Allah.. Amin...

~ sekarang baru double joy... tak sabar-sabar nak celebrate triple joy hehe ~

4 yang komen:

viruspadu said...

wah tahniah ajib dpt keje tetap, berita yang sgt menggembirakan kannnnnnnnnnnnnn... tahniah tahniah tahniah, saya tahu mcm mana perasaan uols hepi, sbb saya pun penah rasa semua tu dulu tauuuu

lg best dah dpt kuaters kan, dpt jimattt, lepas ni boleh lah hias rumah sendiri cantik2 kan :p

triple joy plisssss... stori cepat2, x sabo ni haaa

Norsya said...

tahniah2x..oh yg triple joy tuh sy bleh agak..hahaha..
tp kurang pasti...ha3..
x sabar gak nak tahu...

Anonymous said...

huhuhu..

double joy je..

yg triple joy bila plak..

hahahaha...


~aku yg xsbr nk dok ptrajaya~

Mamy Adam Kimy said...

kan da kompom yg no 3 tu hehe... bila lagik nak announce. Rejeki namanya tu, 3 berita gembira serentak :). Anyway tahniah la ye... Semoga tambah seronok nak mulakan idop yg sebe sebi baru nanti :). All da best bebeh

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com