Nuffnang Gadget

October 14, 2008

Makan-makan Pertama ...

hari Sabtu lepas family aku dari kampung plan nak datang beraya kat rumah..
sebab diaorang ni semua tak pernah lagi datang kat rumah sejak kami
pindah kat Putrajaya ni..
so, nilah 1st time orang datang ramai-ramai kat rumah aku...
mula-mula aku pening pale gak nak buat menu apa..
yelah, ni lah 1st time aku buat makan-makan sendiri...
dulu masa kat rumah mak semua mak aku yang masak hik hik..

so, menu adalah seperti berikut :
- mee / bihun sup (aku masak)
- begedil (aku masak)
- lemang / ketupat (adik aku sponsor)
- rendang ayam / sambal kacang (adik aku sponsor)
- cekodok ikan bilis (en ajip masak)
- puding laici (order)
- kek lapis sarawak (mak aku bagi)
- buah tembikai (mak aku sponsor)
- kuih raya
- air sarsi / air teh O

so, pagi-pagi lagi kami dah bangun kemas-kemas rumah..
pastu terus beli barang kat Carefour..
pukul 11.00 kami dah start tung tang tung tang kat dapur..
yelah, dah kami berdua jer.. takde pembantu..
dengan aku yg mak buyung ni.. sib baik en ajip ada tolong...
tima kasih yer papa...
so, tak mau citer panjang..
tengok dulu lah preparation kami hihi..

... bahan untuk mee sup ...

... cekodok bancuhan en ajip ... wah, laris cekodok papa ...

... sup ayam pun dah siap dah ...

... ni juadah dah letak kat atas meja ...

... disebabkan meja comei sangat, kenalah transfer kat kerusi :) ...


1 yang komen:

Norsya said...

suke tgk menu food kak zura..best sgt.. :P

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com