Nuffnang Gadget

November 5, 2008

Indahnya Pengalaman Itu ...

hmmm, sejak dua menjak nih lemau lah pulak nak update blog..
yelah, cerita raya pun dah habis...
so, tak tau lak nak cerita apa...

tapi kan aku nak share lah sikit-sikit pengalaman pregnant nih..
mungkin lain orang lain pengalaman nya kan...
mungkin ni satu anugerah yang Allah bagi pada setiap insan bergelar wanitakan..
dan aku bersyukur sebab aku dapat melaluinya ...
sekarang usia kandungan aku dah masuk 6 bulan dah (25 minggu ++)..
so, lebih kurang lagi 3 bulan aku akan melalui pengalaman pregnant nih..

ok, aku cerita satu-satu pengalaman aku..
masa mula-mula disahkan pregnant dulu memang terkejutlah..
yelah, masa tu aku takdelah planning bila nak dapat beby..
sebab aku ngan hubby cakap ada rezeki adalah..
tak sangka pulak lepas 3 bulan kawin aku pregnant..
itu pun aku tau bila kandungan aku dah masuk 7 minggu..
so, masa ni perasaan aku terkejut ada, excited ada, gembira ada...
dan kami terima rezeki ni dengan redha..

bila kandungan aku masuk 9 minggu jer aku dah start alami alahan mengandung...
dengan pening kepalanya.. muntah-muntah.. tak selera nak makan...
pastu selalu jer MC.. emergency leave..
asyik terbaring jer.. muka pucat gila time tu..
waktu kerja pun kalau aku tak larat aku pergi baring kat surau...
dengan berat aku yang turun 4 kg lagi...
memang rasa serik lah nak mengandung ...
hubby pun tengok keadaan aku siap cakap pasni mama tak yah pregnant lagi lah hehe...

masuk jer kandungan aku 20 minggu (lagi 2 minggu nak raya)..
morning sikness dah okay dah..
masa ni aku dah rajin dah masak.. rajin mengemas..
semua cakap ni mesti beby gurl nih...
pastu boleh makan macam-macam yg aku nak semua aku bantai...
masa ni baru lah terasa betapa nikmatnya mengandung...
dalam hati siap cakap napelah dari dulu aku tak rasa camni...
masa ni pun perut dah makin nampak dah..
cuma tak rasa lagi lah beby gerak-gerak...

sekarang ni dah masuk 25 minggu...
dan kalau ikut putaran pregnant aku dah masuk ke trimester ke -3..
memang terasa betapa seronok sangat mengandung..
lagi-lagi time ni dah boleh melaram dengan baju pregnant..
lagipun masa ni perut aku dah nampak dah (cuma tak besar jer sbb aku pun kecik hehe)..
dan yang paling best beby dah rasa gerak-gerak...
malam-malam sebelum tido mesti suruh hubby letak tangan kat perut..
suruh rasa beby tendang-tendang dalam perut..
kalau beby gerak hubby boleh cakap lagi tulah perut mama kecik..
tu beby tendang-tendang sebab sempit hehe..
apelah papa nih.. beby gerak-gerak tu dia aktiflah..
pastu siap 'bad' lagi beby gurl ke boy..
sape kalah kena belanja Fish Manhattan hehe...
malam-malam sebelum tido say good nite kat beby..
hmmmm, memang seronok...
dan yang paling seronok adanya insan-insan tersayang masa nih..
memang masa nih aku nak manja jer ngan hubby..
lagi-lagi ada pulak orang ambik beratkan.. alhamdulilah..
terima kasih yer papa...
dan kepada family yang banyak bagi sokongan...

cuma sekarang excited pulak nak carik barang beby...
orang tua-tua kata tak boleh beli lagi..
tunggu 7 bulan baru beli ..
lepas tu masa nih pun rasa takut ada jugak..
yelah, nak fikir kan time nak bersalin nanti kan...
macam-macam cerita aku dengar.. rasa takut pun ada jugakk..
cuma aku berdoa semoga segalanya dipermudahkan oleh Allah..
Amin...

************************************************************
so kepada kawan-kawan blogger (tak kira lah yag aku kenal ke atau silent blogger)..
kalau ada pengalaman pregnant ke, bersalin ke, atau suami nak share pengalaman
isteri pregnant atau bersalin ke.. atau ada petua-petua nak mudahkan bersalin ke..
meh lah share dengan aku..
sekurang-kurangnya aku dapat kongsi cerita dengan korang..
jangan lupa tinggalkan komen yerkkk...



1 yang komen:

InT@N said...

sronok nye akak... =) sy pun tumpang gumbira jg...

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com