Nuffnang Gadget

July 15, 2009

MomBloggersPlanet : Cutest Baby in CAR SEAT Contest




contest lagi... walaupun sekarang ni mama busy sikit.. tapi mama curik-curik gak lah masa nak join contest ni untuk Adam.. mana lah tau kot-kot ada rezeki Adam hehe.. Amin..

oh ye.. mama tau contest ni melalui email yg mama dapat dari MomBloggersPlanet.. sekarang ni, bermula dari Jun - Disember 2009, MomBloggersPlanet memang tiap-tiap bulan anjurkan contest dengan tema yang berlainan.. untuk bulan Julai, tema nya adalah "Cutest Baby In Car Seat"... terus jer mama jadi excited nak join.. terus jugak lah mama godek-godek gambar kat PC nak carik gambar Adam kat car seat.. nasib baik jumpe... kalau dah ada contest mesti lah ada hadiahnya yer tak?? kalau sape-sape nak tau, tajaan hadiah memang best dari PhotoBookMalaysia dan AliceWonders .. dan kalau nak tau syarat-syarat contest, sila klik kat sini yer.. dan contest ni bermula dari 1 - 15 Julai 2009 ... to all momies, jom ramai-ramai kita join contest ni.... huhu, harini last day baru terhegeh-hegeh mama nak publish...

terima kasih kepada semua sponser yer ...

inilah gambar Adam yang mama pilih... tadaaaaaaaaaaaaaaaa....



Nama : Adam Zikry bin Mohd. Razif

D.O.B : 18.02.2009


salam pada aunty semua... haiii, saya Adam... mama hantar gambar saya ni nak join contest.. ni gambar saya duduk dalam car seat dalam kereta mama... hari-hari saya mesti duduk dalam car seat setiap pagi, setiap petang sebab mama nak hantar saya pergi rumah ibu... yelah, mama ngan papa nak kerja, jadi sape nak jaga saya... jadi mama kata saya kena duduk dengan ibu... nanti petang mama ambik Adam...

aunty semua nak tau tak... saya kan sejak kecik lagi masa umur nak masuk 2 bulan mama dah suruh saya duduk dalam car seat.... mula-mula dulu kan aunty, setiap kali saya duduk dalam car seat saya mesti nangis.. pergi nangis, balik nangis... mama pun pening kepala kenapa saya asyik nangis jer.. tapi mama tak boleh nak dukung pujuk saya sebab mama drive kereta... sebenarnya kan aunty, mama tak tau yang saya panas.. yelah, mama letak kusyen besar kat belakang badan saya... dah lah kusyen tu besar, panas pulak tu... patutlah saya nangis... lepas tu mama try keluarkan kusyen tu ganti dengan bantal kecik, terus lepas tu saya tak nangis.. mama pun senang hati gak boleh drive dengan aman... hahaha, sian mama kena dera dengan saya...

lepas saya tak nangis, terus mama belikan jam lion untuk saya.. setiap kali nak duduk dalam car seat, mama pakaikan saya jam lion... saya pun main-main lah dengan jam lion tu... alah, tp kejap jer.. pastu saya dah boring dah main jam lion... saya pun pandang lah sana, pandang sini kat dalam kereta mama... tp sekarang mama dah tak pakaikan saya jam lion lagi... mama dah belikan saya jam lagi besar untuk beby... color biru... macam-macamlah mama ni... tapi saya seronok setiap kali duduk kat dalam car seat sebab mama sambil bawak kereta sambil borak dengan saya... pastu kadang-kadang mama main cak-cak dengan saya... mesti saya gelak hahahahaha...

tapi yang tak best kalau saya nak tido saya mesti nangis kalau duduk kat dalam car seat.. yelah, saya dah selalu tido kat buai... tido kat dalam car seat tak best lah... kalau saya nangis mesti mama angkat saya, tepuk-tepuk saya... pastu saya terus tido...

so, pesanan terakhir saya untuk semua aunty, kalau aunty ada anak macam saya, letaklah dalam car seat... selamat time mama drive, sebab saya pun ikut undang-undang jalan raya pakai seat-belt... ehh, betul ke tu saya cakap oghang putih hehe.. lagipun, mudah kalau nak pergi jalan jauh-jauh.. takdelah mama letih asyik nak dukung saya jer... oklah aunty semua, sampai sini ajer coretan saya... akhir kata, DUDUKLAH DALAM CAR SEAT, DIJAMIN LEBIH SELAMAT....
lupa nak cakap, gambar ni mama sajer-sajer letak.. tak masuk pertandingan pun..


... inilah saya tengah main dengan jam lion saya ....

... ni masa mula-mula saya duduk dalam car seat.. nak pergi rumah ibu ...

2 yang komen:

CatlinaFly said...

samelah mcm e-ein, masa mula2 letak dlm car seat, nangis melalak2 mcm histeria jek!naik takut mama & abah dia!mujur masa tu MIL ade sekali, MIl tolong pujuk2 selepas mama & abah dia pujuk2 tak jalan (hehehe)..

last2..tak jadi kuar ari tu..huhuhuhu...

good luck!

mama tisya said...

good luck

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com