Nuffnang Gadget

August 18, 2009

I'm Superbaby.. Yeee.. Dah 6 bulan...

Adam :

aunty-aunty semua.. tengok ar adam pakai baju Superbaby.. comei tak... mama belikan untuk adam... tapi Adam malu sikit sebab mama tak pakai kan adam seluar.. shame-shame, adam tak malu.... shame-shame...

Mama:

amboi, adam.. posing dengan baju superbaby ekkk. berangan nak jadi superhero anak mama ni... alhamdulilah, harini genap dah 6 bulan anak mama.. cepat jer masa berlalu... okey, meh mama story sikit perkembangan adam 6 bulan :

- berat naik sikit sangat... dulu masa 5 bulan 6.2 kg... baru-baru ni timbang 6.24 kg ajer... ni semua sebab adam demam + batuk + selesema tempoh hari... adam tak nak minum susu... minum pun sikit jer... pastu terus jer mama ajar adam makan sikit-sikit.. try bagi nestum dulu.. oklah, daripada adam lapar...
- dah belajar makan bubur.. kat rumah Ibu, Ibu tolong masakkan bubur untuk adam.. so, takdelah mama pagi-pagi kena buat bubur adam.. mama masakkan bubur adam time weekend ajer.. pastu snek pulak adam suka makan biskut Farley... sekali makan sampai 2 keping...
- dah makin lasak.. dah pandai meniarap ke depan.. sekarang tak boleh biarkan adam sorang-sorang lama sangat.. mula-mula adam kat toto.. pastu mama baru pergi dapur kejap jer dah tengok adam kat simen..
- dah boleh angkat badan sikit-sikit nak merangkak.. pastu angkat bontot tinggi, tp jatuh balik.. alahai adam, berat bontot ekkkk....
- dah pandai bukak stoking + nak isap kaki nak adik yer adam... aipp, mama babab kang adam...
- malam-malam tido dah tak nak kat buai.. biarkan dia main penat-penat.. pastu tido sendiri kat toto... macam biasalah, tukang tepuk = papa... mama leh releks

mama doakan adam cepat besar.. jadi anak yang baik yer sayang... mama and papa alwaizz luv u babehhhh.. mwahhhhh..

... mula-mula adam kat tengah toto ...

... mama pergi dapur kejap jer adam dah sampai simen ...


p/s : tak sabar nak sambut raya dengan adam... pastu tak sabar tunggu adam dapat duit raya hehe... mama lak yang over


0 yang komen:

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com