Nuffnang Gadget

October 5, 2009

7 bulan ma.....

hmmmm, sedar tak sedar Adam dah 7 bulan dah 18/9 haritu... cuma mama terlambat nak buat entry 7 bulan adam sebab sibuk nak buat entry pasal raya haha... alhamdulilah, bertambah sebulan lagi usia anak mama... cepatkan masa berlalu.... ok, meh mama story perkembangan adam masuk 7 bulan ni ...

- berat dah bertambah 7.0 kg ... (last timbang masa check up 9/9 haritu....)

- dah kuat makan.... semua orang yang tengok adam makan macam tak percaya jer adam kuat makan... bayangkan kalau buat 2 genggam beras untuk bubur nasik boleh habis utk 2 kali makan... sekali blend dalam setengah mangkuk... Ibu adam kata kalau dekat rumah ibu, kalau dah habis bubur boleh pulak sambung makan nestum huhu...

- dah pandai nak mintak-mintak kalau tengok orang makan... sapa yang makan depan dia mesti dia mintak... tu yang kes masa gie beraya tengok orang makan, dia pun sibuk nak makan kuih raya.. tak bagi melalak pulak...

- dah pandai panggil mama ngan papa... alahai, comei jer.... kalau nangis stail dia panggil maaaaaaaaaaaa.... tapi kalau bangun tido, tengok mama takde, mulalah pangil ma... ma.... (alaih, sweet jer adam... syahdu sangat time dia panggil tu...).. suka jugak kalau dia panggil papa... seronok jer dengar adam dah pandai panggil kitakan.... ibu kata pun dia dah pandai panggil ibu.. kalau nangis jer panjang jer panggil ibu dia.... buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....

- belum merangkak lagi, tapi dah meniarap gerak ke depan... pantang lah kalau kita takde kat dia... cepat jer lah dia carik... pastu mama panggil nama dia dari dapur cepat jer dia datang kat dapur... adam dah jadi tukang lap lantai kat rumah hahaha....

- dah pandai tolong mama mengemas dah.... dah kemaskan rak majalah mama... tempat surat kabar dah senget-senget.. pastu suka jer pergi bawah kerusi panjang mama... papa kata tu tempat adam main pondok-pondok haha...

- pandai buat pok pok pok (tepuk tangan kat lantai)...

... Adam posing dengan baju melayu time raya ...

... muka budak dah 7 bulan.. geram jer tengok ...

... aippppp, buat ape bawah kerusi mama tu ...

1 yang komen:

ezan said...

comelnye muka adam duk bwh meja tu.. geram tgk.. :)

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com