Nuffnang Gadget

January 19, 2010

Yeye, Adam Dah 11 Bulan..

alhamdulilah, semalam 18/1/2010 genaplah usia Adam 11 bulan... as usual mama memang selalu lambat update pasal perkembangan adam.. kata dah ada broadband kat rumah... tapi camno, baru jer mama nak pegang mouse dah dengar suara adam merengek kat luar... tinggalkan sekejap pergie tepuk... memang tak cosentrate betullah... sabar mama sabar, inilah cabaran nak jadi blogger tegar hikhik...

ok, jom tengok perkembangan adam 11 bulan.. oh ya, ni sekali kan dengan milestone 10 bulan sebab masa usia 10 bulan dulu mama tak sempat buat ke mama sibuk buat entry lain huhu :

1. berat adam 7.8 kg... ni yang mama risau ni.. tak naik banyak pun... kalau ikut dalam kad merah tu, sipi-sipi lagi nak langgar dinding... mama cakap adam memang makan banyak, kalau kat rumah 3 kali adam makan... ibu adam kata pun kat rumah ibu adam makan banyak... nurse kata maybe sebab adam aktif.. so, dia suruh mama maintain jer bagi makan + bagi susu lebih kerap...

2. adam dah pandai berdiri ... pantang nampak sofa ke, kerusi ke, katil ke semua dia nak berdiri... pastu sambil-sambil tu meniti sikit-sikit sepanjang sofa tu... tengah practice nak berjalan lah tu.... cepat-cepat belajar lagi adam... adam dah berjalan senang sikit mama nak bawak jalan hehe...

... aksi adam berdiri ... mula-mula belajar berdiri, pastu belajar jalan pulak adam yer ...


3. duduk memang dah expert... so, lepas ni kalau pergi makan kat luar senang sikit mama nak mengadap makanan... adam dah pandai duduk sendiri kat kerusi ...

... eksyen nya muka adam ...


4. dah pandai angkat tangan ... kalau cakap siapa nama adam zikry angkat tangan, terus adam angkat tangan ...

5. dan pandai buat aksi menelefon ... pantang lah nampak telefon mama, remote ke mesti letak kat telinga ... pastu cakap papa .... aik, asyik telefon papa jer ... mama takde ke sayang????

6. pandai dah mengeleng kepala kalau tak nak... kalau makan agak-agak dia rasa dah kenyang, mesti mengeleng kepala ... tak nak lah maknanya tu ...

7. sekarang dah takmo makan bubur ... nak makan nasik putih... mama lenyek lah sikit2... pastu kena masakkan lauk untuk adam macam sup sayur ke, sup ayam ke, ikan goreng ke ...


... ni kes mama dera adam malam tadi... asyik nak mengekor mama jer mana mama pergi, pergi dapur, pergi basuh baju, angkat baju, sekali mama masukkan dalam bakul haha ...


only 1 month adam become 1 year's old ... can't wait!!!
a.L.y.C.I.a


3 yang komen:

ezan said...

happy 11 month old adam.. sebulan je lagi nak sethun ni... hehehe...

adam walaupun kena dera ngan mama tetap cute! i like....

CatlinaFly said...

hi biras hehehe..;) senang nak ingat tarikh besday adam same dgn e-ein :)

~~@lyci@~~ said...

ezan:
geram jer tgk muka budak dlm bakul tu..

catlina:
ehhh, biras ke besan hihik.. haah,e-ein ngan adam beza sebulan jer..

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com