Nuffnang Gadget

June 10, 2010

Testimoni : Watermark..

korang tau apa yang dinamakan WATERMARK ???

Watermark adalah satu tag yang kita letak pada gambar supaya gambar kita tak dicuri oleh orang lain... dalam erti kata lain gambar tersebut adalah Hakcipta Terpelihara ... ni kalau dah ada watermark, sesiapa curik gambar tu siap boleh kena saman lagi .... see u in court chewahhhh hehe...

so, semalam masa aku menjelajah blog X-Ofismate ku = Viruspadu, terjumpa satu blog yang ada menawarkan khidmat Blog Design Template, Header Design dan Watermark... blog yang aku maksudkan adalah Incrediblesdesign ... aku lebih tertarik dengan Watermark kerana idea yang simple dan harga berpatutan... lagipun senang nak deal dengan tuan punya badan blog Incrediblesdesign sebab ada khidmat chat kat situ... so bincang kat chatroom tu ala-ala kadar, terus dapat Watermark yang diidamkan ... ni lebih kuranglah discuss antara alycia (aku) dan Incrediblesdesign (Inc) ...

aku : saya minat nak tempah watermark... minat yg ala-ala gambar selipar tu..
Inc : bole... cik nak gambar apa???
aku : sesuatu yang menariklah... yg nampak ladies2 skit (ayat kasi sedap hehe)
Inc : ohhhh, kalo camtu saya buatkan kasut tumit tinggi nak???
aku : ha, gud idea... tapi kalo bole nak ikut color tema blog header saya...
Inc : bagi cik punya blog bole...
aku : (aku pun bagi laaaa... )
Inc : oh, color hijau biru yer cik..
aku : haah betul..
Inc : ok, nnt saya design kan.. malam ni saya letak kat blog... nanti cik tengok yer...
aku : ok, pagi esok saya tengok...

(pagi semalam)

aku : ok, saya suka yang design tumit tinggi tu... camne nak order...
Inc :okey, cik nak bayar kat M2U kan... (siap bagi no ac & nama ).. nanti cik dah bayar cik bg tau.. nanti saya emailkan...
aku : okay..

(setelah dapat email)

aku : saya nak ubah link letak bawah ajer... font nak huruf kecik.. pastu font besar sikit...
Inc : okay, nnt saya adjust balik...
aku : (dah dapat design yg diadjust) ... wah, suka sangat .. nampak ala-ala woman chics gitewww.. tima kasih yer...
Inc : sama-sama... suka saya dengar cik berpuas hati...

dan setelah diadjust mana-mana yang patut, secara rasminya saya nak perkenalkan WATERMARK RASMI saya .... tadaaaaaaaaaaaaaaaaa...

;
;
;
;
;
;


watermark ini akan berkuatkuasa serta-merta mulai hari ini...

yihaaaaaaa, bestnya dah ada watermark sendiri.. maklumlah acikk ni keras tangan sikit.. tak kreatip.... tima kasih kepada Incrediblesdesign kerana designkan watermark yg cantik ini untuk saya...

konon-konon nak sangat watermark ala-ala woman chics, ha ambikkk ko dengan kasut tumit tinggi lagi hehe,
a.L.y.C.I.a

6 yang komen:

Incredible Design said...

Thanks, alycia..

Jemari Seni said...

Cantik... lagi menarik kalu letak gambar camera sebab Alycia kan suka bergambar... simbolik gitu hehehhe.
Nak buat jugak la..

ezan said...

wah bestnya.. nk try gak la waternark ni.. ezan punya gambar semua xde watermark tau... :(

~~@lyci@~~ said...

Incrediblesdesign:
sama2..

JS:
tq ;) wahh, gud idea.. nape alycia tak terpikir ekkk.. takpe, maybe bole guna idea ni utk next projek hehe.. tq JS ;)

ezan:
trylah.. khidmat yg bagus dah harga yg berpatutan.. (kasi promote sikit hehe)

Nazatul shima said...

waa..da ade watermark..beznye....nk wat gk la..ehehee

mummy_ayu said...

cantik..suka suka..

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com