Nuffnang Gadget

July 22, 2010

Gulai Tempoyak Pulak...

semalam masa taip entry ni, kan alycia cakap tetiba lak rasa nak makan tempoyak daun kayu... petang semalam semangat okeh balik kerja terus singgah pasar... tapi hampa sebab pucuk ubi petang-petang mana ada jual.. huhu, kecewa taw... takpe takpe, nanti awal puasa nak balik rumah mertua kat Pilah.. boleh mintak mak mertua ku masakkan.. mak mertua alycia memang pakar masak masakan tradisi Negeri Sembilan ni... sampai pernah TV mana entah ambik dia jadi tukang masak dalam program masakan... alycia tak ingatlah program apa ...

akhirnya inilah yang jadinya ...


... Gulai Tempoyak Udang ...

... inilah menu makan malam kami... Gulai tempoyak udang ... cencaru goreng cicah kicap ...

... model yang sukerela nak jadi model hehe...
uihhh, apasal lak sekarang ni asyik entry makan ajer ekkk... layan lah... mood puasa harini hehe...

malam ni nak berbuka apa pulak ekk,a.L.y.C.I.a

7 yang komen:

♥MAMA♥ said...

waaaaa best nii,yummyyy!!! nnt leh la share2 resepi ek ;-) hubby akak org pahang mmg suke masak2 tempoyak ni, sara plak suker sgttt udang ;-)

Amy Syaquena said...

waaaaaaaaa...best amy dah lame x makan gulai tempoyak tue..sedapnya la..

diraja22 said...

pucuk ubi tanam dlm pasu xleh ko..
ni nak poso ko nak rayo ni..
menu sodap2 bona..

mekchu said...

sedapnye.. sedapnye.. sedapnye.. najib pun suka.. itu lah menu feveret dia.. ikan cencaru goreng cicah kuah kicap.. alahai.. lapoooo...

Anonymous said...

sungguh sedap....air tangan bini terchenta...hingga licin suma..smpai terlena smpai pg hari..smpai xdpt edit pict...huhu


~aku yg selalu tmbah nasik kalo bini msk kt umh~

Farra Dhelina said...

mak aiiii..my feveret!! gila ahh!! ;p

~~@lyci@~~ said...

Mama :
nnt alycia tepek resepi ;)

Amy :
nyum 2x..

diraja:
kok rayo, menu lagi sodap hehe..

mekchu :
sabar emkchu.. puase ni hehe..

papa :
hehe.. lena sampai ek pagi papa haha...

farra:
yeke feveret.. sama lah kita ;)

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com