Nuffnang Gadget

July 21, 2010

Masak Lomak Cili Api..


harini nak buat entry pasal makanan ajer.. al-maklumlah dah nak puasa ni... alycia kalau bulan puasa rajin lah bukak blog-blog makanan.. terliur beb tengok makanan sedap-sedap... ni den nak tunjuk masak lomak cili api yang den masak... sapo kato den tak pandai masak gulai lomak... orghang nogori konolah pandai masak gulai lomak... baru mak mertua sayang.. ceh ceh ceh... ni namo dio Gulai Lemak Udang Pegaga... selamat menjamu selera semua ;)

entry ni pun sebagai cabaran alycia dari diraja22 yang tulis komen "jangan lupa masak lomak dah la, maple2 jugak hehe.." jangan marah ekkk diraja22...


kalau sesiapa nak resepi nanti alycia tepek lah yer,
a.L.y.C.I.a

9 yang komen:

ezan said...

wah nampak sedap... nak jugak.. mengidam dah ni...

diraja22 said...

mmg heroin noghori la, dapek msk lomak cili api..
patut la en Ajip syg..

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

perghh...nampak sedap tu...guna pegaga yer??? tak pernah cuba lagi tu

LyNn HaMzAh said...

dah lama x masak gulai lemak cili api...insyaallah kalau ada kesempatan nak masak ptg nie...

mekchu said...

pandai + rajin gak alycia nih.. tak sangka gak.. kagum neh.. mlm td ada cerita masak lomak cili api.. setiap selasa kol 8.30mlm, tv2.. emak mekchu mesti layan.. hahaha..

gulai lomak perisa bunga tulip ni nmpk sodap..

~~@lyci@~~ said...

ezan:
yeke dear.. nnt alycia tepek resepi.. demi ezan hehe..

diraja22:
haha.. den orghang nogori jati tawww..

IbuDamia:
haah.. guna pegaga.. trylah..

lynn:
jom2.. kt masak ptg ni.. mcm teringin jugak nak buat..

mekchu :
oh citer tu.. klakar kan.. mmg alycia layan.. suka dgr Abby Yus cakap haha..

mama uzma said...

sedapnya wak.....
dah lama x buat..ni yg wat semangat ni nak msk lauk nih..
hehehee....

Anonymous said...

Sungguh mengiurkan...

~aku yg selalu tersandar di sopa pas dinner kt umh~

~~@lyci@~~ said...

mama_uzma:
ibu mengandung kena makan ni.. nnt pantang tak bole makan..

papa:
cedappp ;)

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com