Nuffnang Gadget

July 21, 2010

Peminat Tempoyak Tegar ...

kejadian Khamis lepas... sambil-sambil buat kerja, tetiba pulak teringin sangat nak makan tempoyak... teringat sangat tahap melampau sampai tak dapat ditahan-tahan... (nampak sangat tak fokus buat kerja hehe).... terus mesej papa cakap malam ni nak makan tempoyak...

ni kalau keinginan tahap melampau, balik kerja terus rajin ajer masuk ke dapur... cuba kalau malas tahap melampau, upah rm 1000 pun tak kan masak haha ....

seingat aku lama dah aku tak makan tempoyak colek ni... last sekali sebelum lahirkan adam kot... pastu stop dah makan tempoyak sebab orang tua-tua kata tak baik kan makan tempoyak ni.. kena pantang lepas bersalin... tapi sekarang aku dah belasah hehe...

so, inilah hidangan kami 3 beranak untuk makan malam ....


... sayur campur, ikan goreng cili api dan ofkos lah kan sambal tempoyak colek ... makan dengan nasik panas-panas, memang mavelessssssss ...

... budak yang kalau nampak mama letak makanan, dia dulu yang nak duduk makan... belum apa-apa dah cakap amin (maknanya baca doa makan lah tu ) hehe ...

sambil taip entry ni, tiba-tiba pulak teringin nak makan tempoyak daun kayu huhu,a.L.y.C.I.a

9 yang komen:

diraja22 said...

adam dh pandai mintak masak lomak tempoyak lum..

Adlin a.k.a Kyra MomS said...

hahaha lin yg asal kpg pun tk reti makan tempoyak hehehe...
amboi adam berselera nampak...

[-suziey-] said...

me too..penggemar tegar tempoyak:D

mekchu said...

tempoyak colek ni mekchu baru belajar makan sejak kawin.. mula2 x dpt terima durian di makan bersama nasik.. lepas rasa.... pergghhhh... menyelerakan.. penambah selera kan..kalah ikan masin..

~~@lyci@~~ said...

diraja:
nasib adam xpandai wat gulai tempoyak lg ;)

adlin:
ni org kg celup ni hehe..

suzi:
yeek.. beshhh kan..

mekchu :
orghang pilah lg pndai mkn tempoyak kan hehe..

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

suka makan tempoyak ngan budu jer...

Anonymous said...

menyelerakan...

~aku yg selalu tersandar pas mkn mlm~

Farra Dhelina said...

sedap nya tempoyak..mkn dgn ns pth, ikan goreng pon dah layan!! siap bertambah2 lagi nasi!! kena lak dgnm ulam2 skit! pehhh..aaaaaaa lapaaaaaaaaaaaaaaaa

~~@lyci@~~ said...

IbuDamia :
alycia x makan budu huhu..

papa :
cedapp ;)

farra :
hehe.. lapar ekk ;)

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com