Nuffnang Gadget

July 30, 2010

Sambal Tempoyak Ikan Bilis Petai...


ni menu malam tadi... Sambal Tempoyak Ikan Bilis Petai ... mesti korang cakap asyik tempoyak ajer hehe... sebenarnya aku nak habiskan stok tempoyak yang ada... lagi pun kebetulan adik aku bagi petai minggu lepas.. so, layan lah... jemput makan semua ...

nota kaki : korang berminat ke nak resepi-resepi makanan yang aku masak dan aku tunjukkan kat sini ... sebab aku bukanlah tukang masak pro ... setakat main campak-campak ajer dalam kuali haha ... tapi aku suka tengok blog resepi, beli buku resepi dan cuba masakan orang lain ...

7 yang komen:

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

sebenarnya kan yg pro tu adalah yg campak2 tu...itulah tukang masak sejati....lainlah kalau nak masuk TV...haruslah sedia bagai kan...

ayu tak biasa makan masakan ader tempoyak...selalunya tempoyak makan ngan budu jer...weeee

Farra Dhelina said...

ok je resepi2 kamu..asalkan kamu nak share hiks ;)

amboi ..vavavava tmpyk, petai, ikn bls! pehhhh

mummy_ayu said...

emmmm..tak makan tempoyak..durian makan..

ikiqzana said...

walaa.. sedap menu tu walaupon simple.

~~@lyci@~~ said...

DamiaIbu:
haha, tq dear.. xlah sejati pun haha..

farra:
okey ;)

mummy_ayu:
xmakan tempoyak ekk..

zana:
haah.. sempoi2 jer..

Cik Andam Hazlina said...

wawawawawa... feberet nih....!

mekchu said...

kalo dah tahap main campak2 tu kira dah sama ngan tahap chef la tuu.. byk lagik ke stok tempoyak tu? pos kat sban skit haa..

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com