Nuffnang Gadget

August 18, 2010

Mama Sentap Jap..

petang semalam ada Majlis Buka Puasa dengan Geng-geng Merayap... so, memang balik kerja tu terkocoh-kocoh nak masak siapkan menu bawak untuk pot luck.. nasib petang semalam papa yang ambik Adam... Adam sampai rumah pun mama dah siap masak semua... adam balik terus nak salin baju pakai kan baju Melayu... adam buat perangai pulak nangis guling-guling.. nak mandi dulu.. okay bawak mandi.. lepas mandi pakaikan baju melayu... menangis lagi tarik-tarik baju melayu tak nak pakai ... okay, tukar baju lain... lepas tu mama mandi dan siap... sambil mama siap tu boleh dia sepah-sepahkan bilik pulak.. pastu buat perangai ambik telefon mama baling kat lantai... dah tak tau nak buat apa... terus mengalir jugak airmata mama tahan sabar... nak dimarah budak lagi... sentap mama sekejap dengan Adam... papa dengar bising-bising, terus papa marah Adam... lagi Adam nangis kuat-kuat... mama cakap kat papa jangan marah dia... dia tak tau apa-apa ....

malam tadi tido bila pandang muka Adam terus peluk Adam kuat-kuat... sayang sangat kat Adam.. cuma kadang-kadang perangai Adam menguji tahap kesabaran mama.... walau pun kadang-kadang terlepas jugak marah tu, tapi cepat-cepat pujuk dia balik huhu...

agaknya macam tu lah kan perasaan mak-mak kita besarkan kita... ni baru anak sorang... kot ada anak 4, 5, 10... macam mana lah agaknya kan.... patutlah syurga tu bawah tapak kaki ibu... huhu.... mama sayang Adam...

harini genap adam 1 tahun 6 bulan.. baru hantar adam pergi checkup dan cucuk tadi... sekejap ajer masa berlalu... dari bayi yang masih merah... sampai dah besar ni mama & papa besarkan adam... thanks God... Alhamdulilah, Kau bagi nikmat ini pada kami berdua untuk merasa nikmat sebagai ibu dan ayah...


... berjanji besar dan didik Adam jd anak yg berjaya dunia akhirat .. Amin ..

entry sentap dipagi hari,
a.L.y.C.I.a

5 yang komen:

SiKecil Yang Nakal said...

huhuhuhu..
yup..sumtime sian gak tgk die..lagi2 bila mama marah die..dat y die selalu nk ngn Pa je..

dh besar anak papa ni..
xmo nakal2 tau...
kita sama2 doa yg terbaek utk Dadam..
Kita doakan Dia permudahkan urusan kita..

Papa sayang Dadam & Mama...
Kamulah CAHAYA HIDUPKU.....!!!


~Aku Yg Xpernah Miss Kiss Dadam B4 Tdo..~

ikiqzana said...

biasa la alycia.. ibu mana x syg ank. mmg kdg2 tahap kesabaran kita melebihi.. tu yg nk dirotan ank tu.

mana tahu kecik2 dia susahkn kita dh besar nnti menyenangkan kita plak. insyallah.

Sidratul Muntaha said...

aku ari2 nangis alycia
since ade adik ni,setot ari2 carik pasal
ari2 kena sebat dgn aku
ari2 kena cubit dgn aku
mlm2 aku mesti nangis sbb kenapalah aku takleh kontrol emosi
tpi kebaikannya....
setot dh mula selalu cari aku klu ape2hal
sikit,sikit ibu..
sikit ,sikit ibu..
ahahahaha..

Cyda Acme said...

tuh baru sorg zura. aku dah 2 nih ha si abg asiklah buat perangai. double triple teruji kesabaran aku. mmg selalu si abg kena marah, kena lepuk tp bila time tido tgk muka dia otometik rasa sedih. time tuhlah aku mesti mintak maaf ngan dia. kadang2 aku smpi nangis teresak2 dpn bdk2 nih ... time aku nangis tuh dorg pon cam paham2 jeklah. terus buat perangai baik. biler citer kat hubby, hubby ckp pasnih kalo dorg buat perangai aku kena nangis jeklah dpn dorg ... hahahah

~~@lyci@~~ said...

papa :
huhu.. terharunya.. tetiba lak mengalir airmata ni..

zana:
hopefully.. insya allah.. amin..

sidratul:
tulah.. bila dah buat tu baru nyesal.. br fikir nape lah xbole nak control huhu..

dot:
tulah.. smlm tu 1st time aku automatik nangis.. nak marah kesian lak.. adam pun nangis jugak tgk aku nangis.. cam paham2 jer huhu.. terharu2..

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com