Nuffnang Gadget

May 11, 2011

Day 6 – A photo of an animal you’d love to keep as a pet


petttt... haha, seumur hidup Alycia, baru sekali jer bela pet... tu pun dulu-dulu masa sebelum kawin.. bela ikan emas... tapi ikan emas tu lepas sekor, sekor mati... pastu bila akuarium dah kotor, malas nak tukar dah... alih-alih, minat bela ikan tinggal jadi pekasam haha...

sekarang bila duduk rumah sendiri, somi a.ka. en ajip minat nak bela kucing... asyik duk usha kucing parsi time pergi pasar tani... Adam pun sibuk cakap cat... tapi bila memikirkan nak jaga + nak maintenance dengan makan + susu + nak buang taik.... trus tak jadi... tengok ajer lah kucing tu dari jauh ahakkk... 

pastu Adam tiap kali pergi pasar tani nampak jugak ikan dalam akuarium... fish fish dia kata... belikan lah untuk Adam sekor ikan laga... ikan + balang tu dalam 8 ringgit... ok lah kan... bila ada fish kat rumah, kejap-kejap bukak... pastu masuk tangan dalam air ambik fish... agaknya fish tu dah pening bau tangan Adam, terus fish tu mati haha... padan muka Adam... dari balang tu biar kosong, terus mama letak binatang ni....
;
;
;
;

-- katakkkkk haha --

tapi tu bukan katak bebetul... katak batu jer... bagi dia diam... bagi dia seronok duduk kat luar tengok mama siram bunga orkid haha....

-- tengok, baru kejap nak ambik gambar, terus kuarkan main-main dengan frog... adoiiii adam --

ada lagi pettt Adam... ni haaaaa...

-- ternakan Adam... lembu ada... kambing ada... kerbau ada haha --

haha.. time tu pergi Giant... tengok dia hilang dengan papa dia... rupa-rupanya gie beli binatang ni la... sibuk cakap cow... got... dokey... ha, layannnnn... tiap-tiap pagi nak pergi rumah ibu sibuk masukkan dulu binatang dia ni nak bawak... kang nak main sesame ngan kengkawan kat rumah ibu..... so, dia sonok la sekarang dah ada 6 ekor binatang ternakan hahaha....

itulah dia kisah pettt Alycia dan Adam hehe...

a.L.y.C.I.a

7 yang komen:

ieda said...

ekeke lebih kurang zahrien jeww banyak binatang ternakan batu ekek :)

MrS. F!zA said...

byknya ternakan.. hikhik.. jenuh nak mencuci tahi mahi binatang tu.. ekekeke

eB ezrin said...

terkejot... engat betoi tadi... ha ha ha

~~@lyci@~~ said...

ieda :
budak2 suke binatang camtu kan haha..

mrs fiza :
biar adam yg cuci hehe..

eB:
tipah tertipu gak la ekk ;)

Zue AnnaLeeya said...

sama mcm airel... byk gak binatang ternakan tuh... tp lagik ganazzz... siap bela tiger, lion, elephant bagai... hehehe....

PinKy MoMMa said...

huhu abg long tak nak ternak minatang cmni..smua pun atomen n raksasa..phewwww..x faham anak2 lelaki ni..

yang bile kite nak dpt gegirl ni hukhukhuk

nur easy said...

banyaknya ternakan adam..comey2 lak tu

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com