Nuffnang Gadget

June 17, 2011

Gara-gara Hackers.. Tak dapat Pergi Kursus...

ni semua gara-gara hackers yang menyerang website kerajaan semalam... sepatutnya harini Alycia satu opis pergi berkursus... sambil main-main air... sambil splash splash... tapi terpaksa batal saat akhir gara-gara berita ni ha....

KUALA LUMPUR: Sebanyak 51 laman web dengan domain gov.my diserang sejak jam 11.30 malam kelmarin sehingga pagi semalam menyebabkan sekurang-kurang 41 daripadanya mengalami gangguan tetapi pada tahap berbeza. Serangan itu dikesan lebih awal daripada ancaman sekumpulan penggodam antarabangsa yang menggelar diri mereka `Anonymous’ untuk menyerang portal kerajaan www.malaysia.gov.my melalui `Operation Malaysia’ pada jam 3.30 pagi semalam.

(source : harian Online)


Bos bagi arahan serta merta supaya smua staff kat opis tak boleh kerja luar... duduk kat opis bagi memantau aplikasi online... 

kalau korang tak tau, ni cerita pasal hackers tu...

Sebuah kumpulan hacker yang mendakwa diri mereka sebagai “anonymous” menyatakan bahawa akan menyerang laman web kerajaan malaysia. Serangan atau cubaan menceroboh masuk portal rasmi kerajaan malaysia adalah bertujuan untuk memberi pengajaran kepada malaysia kerana menyekat kebebasan rakyat untuk penggunaan internet sepenuhnya. Sila baca artikel dibawah untuk senarai laman web disekat malaysia.


Difahamkan bahawa kumpulan hacker bertaraf dunia ni akan menyerang portal kerajaan malaysia pada hari rabu 7.30 pm atau khamis 3.30 pagi waktu tempatan. Serangan siber tersebut dinamakan sebagai “Operation Malaysia”. Selain daripada propaganda, hacker anynomous ni juga meninggalkan mesej atau pesanan video kepada kerajaan malaysia mengenai misi serangan siber ke atas portal rasmi kerajaan malaysia. Berikut adalah video daripada kumpulan hacker berkenaan.

Boss... kami dah terbayang-bayang dah main kat air dah bos....
notakakitangan : tulah... kita hanya merancang, tapi Allah yang menetukan... smua ni ada hikmahNya kan... mood : terkenang-kenang main air.. tunggu bulan 7 nanti ... harap-harap kali ni jadi lah huhu....

a.L.y.C.I.a

7 yang komen:

Adlin✿Kyra♥Kyreen Moms✿ said...

ye la penyerang ni tkde keje lain agaknyee...takpe la alycia esok pi la celebrate fathers day ngan en ajib hehehe..

mama shifa said...

alahai ruginya xdpt bermain air
seramkan pasal hacker ni huhuhu

ieda said...

loorrrrrrrrrrrr tututuututututu gambang kan dikkk
nanti jgn lupe roger2 akak dan blogger2 ktn tau ! :))

x pe2 x der rejeki namanya tuu ...

eITA said...

xpela...xdpt nk splash air...splash depan pc je la ye...

MrS. F!zA said...

bsmgt alycia nk pgi kursus..kita ni tk smpai hti nk tggl darwisy nga papa kalo kursus bermalam..

eB ezrin said...

u keje jager web yer?

~~@lyci@~~ said...

adlin :
haha.. gud idea b ;)

mama shifa :
kt main air dpn pc.. bush bush hehe..

ieda :
btullah kak.. xde rezeki ;)

ieta :
spalsh dlm bilik ayor hehe ;)

mrs fiza :
sbb smua opismate pg.. tu yg smgt tu hehe..

eB;
yup, alycia jaga website.. bhgn it..

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com