Nuffnang Gadget

June 27, 2011

Kuih Sopang...


korang pernah tak makan kuih sopang ni...
ni lah kuih yang femes kalau kat Kuala Pilah...
Alycia jarang jumpa kuih ni kat tempat lain...
kalau balik Kuala Pilah rumah MIL baru jumpa...

tapi yang ni bukan beli tawww...
yang ni mak mertau i buat sendiri sebab menantu kesayangan dia nak balik muahaha...
kalau time pose kat pasar Ramadhan kat Kuala Pilah, nak carik kuih sopang ni memang senang nak jumpe... rasa dia manis-manis sikit... ala kuih badak berendam macam tu... sama jer letak dalam kuah santan.. tapi badak berendam bulat kan, kuih sopang ni dia lonjong sikit...

a.L.y.C.I.a

4 yang komen:

fieda said...

X PERNAH MAKAN....

si tuan putri kiUt said...

ayoooaiiiii camno nii den dok tampin dulu tak jumpo ponn kuih ni...hehehe

mekchu said...

makcu pilah pandai sangat wat kuih sepang ni.. dulu masa ngandung 2-3 kali gak rekues nak makan kuih sopang buatan tangan makcu.. dia punya lemak lain macam sedap ehh.. mmg org pilah pandai wat kuih ni kot..

~~@lyci@~~ said...

fieda :
yeke.. alah, kat kuala pilah mmg femes kuih ni..

tuan putri :
haha.. oghang tampin xghoti kot buat kuih ni haha..

mekchu :
best kan mekchu.. lagi2 hasil air tangan mak mertua kita hehe..

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com