Nuffnang Gadget

July 6, 2011

Rendang Puyuh bersama Daun Puding...


saje post entry makanan pagi-pagi...
mesti korang tengah lapar kan haha (gelak kejam)...
ni nak tunjuk Rendang Puyuh Bersama Daun Puding ...
mak pilah yang masak (mak mertua den)...
dia tau, kalau menantu dia ni balik, mesti masak ayam ke, daging ke dengan daun puding ni... sebab aku akan jadi macam tak pernah makan ... makan sampai tahap tak kenyang-kenyang muahaha...

eh, korang pernah makan daun puding ni...
daun puding ni biasa tanam kat tepi-tepi pagar...
kalau kat kampung-kampun biasa ada kan..
tapi yang ni puding hitam...

-- gambar ihsan en google --

daun dia ni boleh buat sayur..
biasa orang masak rendang...
rasa dia macam pahit-pahit skit tapi sodapppp...

makkk, nanti bulan puasa balik kampung nanti mak masak lagi ekkkk (tak malu mintak mak mertua masak hehe)..

a.L.y.C.I.a

8 yang komen:

PinKy MoMMa said...

ooowh 1st time tgk daun puding tu ;)
kena tnya mak mertua gak ni..hehe

Mama Gee said...

first time tgk rendang puyuh dan daun puding ..mula2 td terbaca daun pudina....hehee

Kyra said...

daun puding yer..1st dengor...cam rancak jer..mesti sodap

Golden Rose said...

sha tag alycia ya...

http://thegoldenrosereturn.blogspot.com/2011/07/saya-nak-ga-dari-korea-dan-bandung.html

dilazfamily said...

sedap yer puyuh. tak pernahlak makan rendang puyuh, selalu makan ouyuh goreng je.rendang mesti sedap gak kan

Qaseh said...

yammm...tertelan air liur tgk rendang ni...nmpk sodappp..

mummy_ayu said...

mesti best..ayu memang suka bab rendang2 nie...

adaa said...

Ya Allah mmg best daun ni. kenal bile dh kawen dgn org n9. hehe skang ade tanam kat laman

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com