Nuffnang Gadget

July 5, 2011

Sentap Jap Dengan Adam...

saje buat entry ni untuk luahkan perasaan... entah la, semenjak 2 menjak ni nampak sangat perangai Adam makin menjadi-menjadi... perangai dia yang perasan sangat sekarang ni kalau kita marah atau tak bagi apa yang dia nak, mesti Adam akan menjerit-jerit... tanda melawan... kita cakap tak baik buat camtu, lagi dia menjerit sampai kemahuan dia kita ikut... kadang-kadang panas ati jugakk... kadang-kadang tak sabar jugak, kena jugak... tapi lepas tu kesian... cepat-cepat peluk dia... yelah, Alycia cuba nak ajar anak dengan lemah-lembut, tak nak marah-marh... tapi Adam tak nak dengar... lagi dia buat perangai... kadang-kadang kalau dah tak tahan sangat keluar jugak airmata ni... rasa macam kita gagal... gagal sebab anak tak nak dengar cakap... tapi kalau dengan papa dia dia okay, dengar cakap sikit... kalau dengan mama, memang banyak perangai... 

lagi 1 pasal dia tak nak berjalan.. asyik nak berdukung jer keje dia... tu lagi 1 tak tahan... awak tu bukannya ringan Adam oiiii... berat dah 11 kg dah... kalau pergi mana-mana tanpa papa dia, memang takkan dapat beli apa-apa... kalau nak shoping mesti bawak papa atau sape-sape... kalau dengan adam sorang mesti bawak stroller... kalau tak lenguh tanganku ini... 

macam mana ekkk nak ubah perangai Adam ni... ke memang usia dia camni dia akan buat perangai camtu... pastu dah besar sikit dia akan ubah perangai huhu... 

-- Adam takmo buat perangai lagi ekk sayang... mama ngan papa sayang Adam... nak ajar Adam jadi anak yang baik.. dengar cakap mama... dengar cakap papa.... mama sayang Adam banyak-banyak --

notakaki : ramai yang tunggu pasal entry Sabah ekk... sabar yer... gambo masih lagi tak diambil dari kamera en ajip... tuan blog tengah tune suasana Sabah dengan Putrajaya lagi haha... esok Insya allah akan bermula entry Sabah... tungguuuuuuuuu...

a.L.y.C.I.a

9 yang komen:

mummy_ayu said...

mcm2 ragam anak2....
ragam nak dpt adik...

MaMa CyDa said...

memang camtuh kot. anak aku pun sama jek perangai nya. tuh yang kekadang aku dah tak tahan sgt kurung jek dlm bilik. tp pastuh mesti aku kesian. pehtu aku jugak yg sesama nangis sbb nyesal buat camtuh. tp nak wat cemana lagik tah. ckp lembut pun dia buat jugak. marah2 lagiklah dia buat makin menjadik2. tahlahhhh biler rujuk kat mak aku, dia pesan tetiap malam baca doa kat telinga dia, doa tuh memang tuk lembutkan hati anak2 yg nakal. nntlah ader masa aku postkan kat blog yek ^_^

aku baru jek implement, takat nih takde hasil pun lagik huhuhuhuh

mekchu said...

ni nak masuk 3 thn pun masih mama dia masih menahan gigil.. tak tau la umur smpai bila baru anak2 akan jadi behave..

♥MiZz-siHa♥ said...

ye la zura...amie pon cam tu jgk..mmg tahap2 sabo je..kadang tu mmg ilang sabo le jgk...klau dok kat umah lg menjadi2 kadang perangai amie tu..tu kdang2 ktorng pon fikir,cam ne le nak buat eah..ke mmg tahap2 umo cam nie,mmg gitu perangai nye...hehe

meoww cat said...

jom join GA ni...

http://contestngiveaway.blogspot.com/2011/07/ga-komen-menang.html

Maya Mayana said...

cubalah bila dia tidur alycia tiupkan alfatihah kat ubun2 dia setiap hari..smbil doa tiap kali solat, mudah-mudahan lembut hati dia...nk dpt adik kot ?

noor said...

zura masa kt sbh ada guider ker? kalau ada contact bg kt nor ek

Adlin✿Kyra♥Kyreen Moms✿ said...

kyra masa lin nk peknen dulu cam tu la peel dia..siap kalau marah dia nk tendang kita lagi..bila cubit sikit dah meraung..x sampai hati pi kiss n peluk dia..ragam nk beradik kot hehhehe..mmg peel budak nk besar agaknya tu

MaMa CyDa said...

noor:
ko nak ke sabah jugak yek? ^_^

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com