Nuffnang Gadget

August 4, 2011

Menu Berbuka : Hari Ke-3...

sebelum tu mintak ampun dulu  yer kalau bulan pose ni banyak sangat lak entry makanan... hari-hari ada entry makanan... bukan apa, saje nak kasi share kot-kot yang pening-pening tengah pikir nak masak apa tu kan... takde motip lain hehe...

semalam tekak ni terasa rasa macam nak makan sambal sardin... sebab terpengaruh dengan menu cekodok cicah sambal sardin Mekchu masa puasa hari pertama tu huhu...


tadaaaaaaaaaaaa... sambal sardin siap...
Sambal Sardin Garing diberi nama... Alycia kalau masak sambal sardin mesti nak goreng dulu sardin tu... kasi garing skitt... pastu tumbuk cili api dengan bawang kecik, bawang putih... tumis-tumis, pastu masuk kicap & air asam jawa... siapppp... simple jer tapi sodappp (sedap kat tekak Alycia lah hehe)..

pastu kalau dah ada sambal sardin, kena ada lawan dia...
tak lain dan tak bukan...
Cekodok Ikan Bilis...

;
;
;
;


siap goreng garing-garing... nampak kuning-kuning lagi...
belum berbuka dah habis 3 keping cekodok adam makan...

pastu siap masak... aikkk itu jer...
lah yelah... itu jer... sebab semalam menu simple-simple sajokkk...
baru ingat nak luruskan pinggang jap sebelum berbuka, pastu ada lak terdengar suara dari bilik air.. "mama... buat sambal tempoyak colek skitttt..."

kenalah bangun balik demi selera suami terchenta uhukkk...

-- sambal tempoyak colek --

inilah saje juadah berbuka kami semalam...

-- beli laksa, dah teringin nak makan dari hari pertama lagi... pastu belikan en ajip kuih lopes... pastu goreng telur dadar tambah lauk --

cukuplah menu untuk berbuka semalam...
walaupun simple berselera kami 3 banak makan hehe...

a.L.y.C.I.a

7 yang komen:

Golden Rose said...

hmm nyummy

mekchu said...

itu tak lain mesti en.ajib cicah sambal tempoyak tu dgn cekodok.. betul tak? org pilah mmg samo yo.. hahahahaa...

menu mcm tu lah lagi selera sbnarnya..

Adlin✿Kyra♥Kyreen Moms✿ said...

KITAORG [UN LAUK SIMPLE LUM UPLOAD LAGI DLM BLOG HEHE MALAM KANG LA..TERLIUR TGK CEKODOK SAMBAL SRDIN TU HEHE

dilazfamily said...

nyum...nyum.sedap ye.simple tapi nampak sedap je.selera dah buka

Farra Dhelina said...

aduhhh sardin dgn tempoyak!! pehhh mmg best!!

si tuan putri kiUt said...

wuhuuuuuuuuuuuuuu ok gakk wat cekodokkk ekkk...nak wat gak laa.. hahah

Baju Kurung Budak said...

Salam.
Banyaknya juadah berbuka puasa.
Semua sedap2 pulak tu....

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com