Nuffnang Gadget

September 6, 2011

Raya Dalam Demam...

 syok tengok memasing dah tayang piccas raya memasing... Alycia jer tahun ni tak berapa nak raya... ni pun dapat gak snap picca di pagi raya buat kenangan... sebabnya anak teruna ku yang demam di pagi raya huhu... Adam sebenarnya dah start demam 2 hari sebelum raya... bagi makan ubat lepas tu ok... pastu demam balik... malam raya tu badan dia panas balik... tu yang pagi raya tu kesian tengok dia tak larat... hajat hati nak ikut en ajip pergi semayang raya, tapi sebab Adam deman terpaksa batalkan.. lepas mandikan dia, pastu bagi makan ubat... baru dia ok skiittt... tu pun asyik nak berdukung jer... lepas habis orang semayang raya, terus pergi kubur arwah ayah mertua... nasib Adam ok... pastu balik rumah pulak acara salam-salam....
ni lah picca yang sempat di shoot di pagi raya...

lepas tu nan ado picca raya lagi dah...

sebab en ajip malas nak keluarkan kamera gedabak dia..

kamera kompak Alycia pulak adik Alycia pinjam....

-- ni family Along --

-- ni kengkonon nak ambik gambar pompuan jer... sekali Adam nak nyelit skali lak.. layan... dari kiri Kakngah, mak mertua, Adam, Alycia... pastu kat depan Kaklong dan anak buah --

-- ni baru picca orang pompuan jer hehe --

-- dan last sekali picca 1 family... adik beradik en ajip ada 5 orang... 3 orang jer beraya kat kampung... sorang rumah mertua.. sorang lagi tak balik sebab bertugas --


lepas habis sesi salam-salam dan bergambar, terus bawak Adam masuk bilik tidokan dia... Alycia pun terus makan panadol 2 bijik sebab badan pun dah rasa seram sejuk... tapi menjelang ke petang keadaan Adam tak ok... panas jer... pastu asyikk muntah jer... akhirnya pukul 5 petang ambik keputusan bawak Adam ke Hospital Kuala Pilah... disebabkan Adam dah 4 hari demam, doktor buat ujian darah.. tapi ujian darah OK... doktor bagi ubat demam, selsema, batuk & antibiotik... 1 hari tak beraya ke mana pun... pastu 2 hari pun sama... makan tido kat rumah jer... malam jer beraya rumah sedara 3 rumah... pastu esoknya baru ikut mak Alycia datang beraya kat rumah MIL balik rumah nenek kat Gemencheh, Negeri Sembilan...

itu ajer lah cerita raya kami...

walaupun ada yang demam, batuk, selsema... tapi Alhamdulilah, kami dapat meraikan dengan penuh kesederhanaan dan keinsafan...

semoga kita bakal bertemu pada raya yang akan datang...

alah, apa kisah... rayakan sebulan...

pasni boleh raya sakan balik ...

hohoho... hari raya...

-- Ada yang tanye shawl ni beli kat mana... shawl ni beli kat Fareeda... kebetulan dapat kaler yang matching dengan baju... cukup la selai untuk tahun ni hehe --

a.L.y.C.I.a

5 yang komen:

eB ezrin said...

alahai, kami taun lps g2.. hu3

Zue AnnaLeeya said...

akak pon tak byk gambo...
tp tetap amik gambo wat kenangan kan???

Nana said...

ramai gak kwn2 kita demam masa ari raya
damia pon nyaris2 nak demam riso gak cpt2 bg ubat 2 ari lg nk raya seb baik xmelarat

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

salam aidilfitri.. =)

haah, mmg shantek shawl awak,
fareeda erkk.. glurrppp..
mesti 1 rat ke atas kan.. huhuhu..
lom ada koleksi lg ..

Wanita2u said...

Jom join giveaway dari Wanita2u pula. :)
Hadiah mmg sangat menarik. Berbaloi-baloi join. Hehehe.

http://portalwanita2u.blogspot.com/2011/09/wanita2u-2nd-giveaway.html

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com