Nuffnang Gadget

September 8, 2011

Singgit Jer.... Simpan...

mak- mak sekarang tiap-tia pkali anak dapat duit raya... mesti jeling lebih-lebih kat anak tu... yelah, kang takut anak sepah-sepah duit ker... tak tak pun buntang-buntang mata skitt nak tengok berapa isi tuan rumah bagi sambil dalam kepala dah siap kira berapa duit terkumpul sekarang haha... buruk btul perangai... yelah, zaman kita bebudak dulu seronok kan tiap kali dapat duit raya... balik rumah jer mesti kira berapa duit dah dapat... kang ada pulak yang terkurang dari adik-badik lain mesti sentappppp... biasanya Alycia yang sulung, mesti Alycia dapat lebih skit dari adik-adik... ada sorang bapak sedara Alycia tu, tiap kali bagi kat kitaorang duit raya mesti dah siap ada nama kat sampul... dah boleh agak dah sape dapat paling banyak haha...

tu zaman dulu... zaman ni turn kita pulak bagi duit raya kat bebudak... dulu-dulu arwah ayah Alycia siap pesan, kalau dapat duit simpan... masuk tabung...

sekarang ni pulak, Alycia ajar Adam... dapat duit simpan... masuk tabung...
semalam dah siap-siap kira duit raya dia...
bling-bling jugak la bak kata Mekchu kira duit raya anak hehe..

terus simpan kan ke sini...

-- Amanah Saham Didik --

pelaburan jangka panjang untuk anak..
bulan-bulan tu ada jugaklah menabung untuk anak... paling sikit pun sepuluh ringgit sebulan, kalau kumpul banyak-banyak jadi bukit jugakkan... paling tidak pun pelaburan kita jugak kalau sesak-sesak nak korek sana korek sini... pastu ganti balik...

korang dah simpan duit raya anak ke belum....

teringat iklan raya Adibah Nor tu...
aikkk singgit jer....
SIMPANNNN...

a.L.y.C.I.a

10 yang komen:

OgysiJemariSeni said...

Elok menyimpan utk anak2 ni... senang kalu depa nak belajar nanti.

Puteri Mona said...

awalnya ko simpan zur, mak tgu abeh raya sok ahaqss. Jenuh nak masok lam 3 akaun lak pasneh. Tapi mak2 yg exited lebey kan kirakan duit raya anak. Tgu depa da skolah sok kompommm tamo kasik kita pgg da nak pi soping huhu

MaMa CyDa said...

haah lah .. awal ko simpan. aku kira pun tak habis lagik. plan nak simpan tunggu smpi raya abis. mana tau kot2 pasnih ader org bagi duit raya lagik hahahhahah nih baru betul maknya yg terlebih excited ^_^

tinta hatiku said...

betul tu...
tapi, kalau anak kecik takpe la, diorang ikut jer mak bapak buat. Kalau anak dah besor (sekolah) siap kena bahagi separuh buat depa belanja! separuh jer masuk akaun...

huh, anak2 zaman sekarang

eB ezrin said...

eB pn nk mskkan kt ldm tuh gaks la.. min 100 eh?

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Alycia..Alhamdllh dh okey.makasih inform..nape jd camtu yer?
Anak2 k.atie dh besar tp masih dpt duit raya..hihi.seperti biasa duit raya dr k.atie & HB mesti lbh la sbb dh dewasa.
Duit anak2 k.atie...dpt masa br dilahirkn hingga kini simpan lam tabung Haji jer.

mekchu said...

ASD ni susah nak simpan sbb saham kan.. hari tu nak simpan, sekali org bank tu kata tak de kosong.. hahaha.. terpaksa lah mak dia simpankan dulu...

btw, sama lah.. mi-cah pun ASD.. kita lumba nak?

mama rifQy said...

kite tak tersimpan lagii..ada dalam handbag lagii..mmg nak g simpan gak ni..next week la kot

MrS. F!zA said...

belum simpan lg pon..peram lg..tggu hubby cuti sklh seminggu nti suh dia lh gi smpan..hihihi

e.l.i.z.@ said...

eli br p simpan smlm..eli wat saving kt maybank je..belum lg wat kt asb ke, asn ke

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com