Nuffnang Gadget

October 18, 2011

Rahsia Warna Mengikut Hari...

tadi masa jalan-jalan kat blog, jumpa pasal ni... seronok untuk dikongsi dengan korang... Rahsia warna mengikut hari... boleh jadi panduan kat kalau nak pergi keje, tak tau nak pakai baju kaler apa hehe..


ISNIN - PUTIH :- Jika kita mendapat tidur yang mencukupi, hari Isnin sepatutnya ialah hari yang paling sesuai untuk mencetuskan idea baru, merangsang semangat dan melahirkan keazaman yang baru. Isnin ialah hari terbaik untuk menyelesaikan segala masalah yang tertunggak kerana penyelesaian pada hari Isnin adalah lebih kreatif dan efisyen pada hari ini.    

SELASA - PINK / UNGU :- Hari ini ialah hari yang paling sesuai untuk beremosi, meluahkan perasaan kasih sayang kepada pasangan masing-masing. Ini juga adalah hari yang sesuai untuk mengembara atau bermusafir ke destinasi yang jauh kerana masalah tersesat atau keletihan setika sedang mengembara diimbangi dengan tahap penghayatan yang tinggi pada hari ini. Dengan berpakaian pink, kuasa pujukkan terhadap anak atau pelajar yang degil bertambah kuat. Begitu juga pujukan terhadap pesakit atau orang yang ingin membunuh diri. 

RABU - BIRU :- Biru ialah warna yang menjadikan gelombang dalam bentuk bunyi lebih resonan. Pada hari Rabu didapati kicauan burung lebih merdu (resonan dan bermomentum, tidak terputus-putus garisan gelombangnya). Paras thyroxine yang optimum menjadikan segala yang dihasratkan oleh hati dapat diluahkan dengan berkesan melalui kata-kata. Oleh itu, hari rabu ialah hari yang paling sesuai untuk berucap, berkata-kata, berhujah, bersidang, bermesyurat, berpidato dan sebagainya. 

KHAMIS - KUNING / OREN :- Warna kuning ialah warna rangsangan sistem penghadaman dan warna oren ialah warna kesuburan, hormon dan sistem reproduksi. Kemuncak warna kuning ialah sepanjang siang hari. Pada hari ini dinasihatkan agar tidak makan terlalu banyak pada waktu siang untuk memberi peluang sistem penghadaman menjalankan fungsi dengan sepenuhnya. Warna oren merangsang sistem kesuburan lalaki dan wanita. Oleh itu, hari khamis ialah hari yang terbaik untuk merancang zuriat yang sihat.   

JUMAAT - HIJAU :- Hari Jumaat ialah hari yang sesuai untuk menjalankan senaman pernafasan, bersenam dan beriadah di taman-taman bunga. Senaman pernafasan yang dijalankan pada hari Jumaat akan memeri kesan menakjubkan pada hari ini berbanding hari-hari yang lain. Biasanya pada hari-hari yang lain kita akan merasa lemas apabila berada dalam himpunan orang ramai. Tetapi amat menghairankan kerana setika di dalam masjid pada waktu solat Jumaat didapati kita tidak merasa lemas atau rimas walaupun saling berhimpit-himpit dengan kesesakkan. 

SABTU - MERAH :- Hari sabtu ialah hari yang paling sesuai untuk keluar bersosial, berjumpa rakan-rakan dan saudara mara di samping menjalankan pelbagai aktiviti seperti bersukan, menjalankan aktiviti lasak dan sebagainya. 

AHAD - HITAM :- Ahad ialah hari yang sesuai untuk beristirehat. Sebaik-baiknya bercutilah pada hari Ahad. Hari rehat ini ialah hari terbaik untuk bersama keluarga tercinta. Menjalankan sebarang aktiviti teruatamanya aktiviti lasak hanya akan mendatangkan kemudaratan terhadap tubuh.

(sumber : http://mohdfareez308.blogspot.com/2011/01/warna-mengikut-hari.html)


harini tuanblog berbaju pink... tetiba rasa nak bermanja-manjaan.. tetiba nak meluahkan kasih-sayang... tetiba rasa Alycia nak cakap sayang korang banyak-banyak yang sudi datang ke sini ;) bole gitew hehe..

a.L.y.C.I.a

11 yang komen:

syawalsimpsons said...

ALA...SUE PAKAI HIJAU NI....KIKIKIKI

PinKy MoMMa said...

hakhakhak alycia kita sama!
rasa nak berkasih sayang lebih lagi bila dah tau maksud warna tu huhu

eB ezrin said...

eh kebutaln plk, eB pakai purple hari selasa, itam hari ahad... :)

MrS. F!zA said...

yeayy! haini pakai pink!

MaMa CyDa said...

Aiseyy ... aku pakai kaler merah lah plak hari nih ... huhuhuh

♥ Elin ♥ said...

hari nih pakai kaler baby blue lah..

leps nih blh lah pakai bju ikut keler kan.. ;)

p/s :have a nice dy.

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

arini kite pakai oren.. =)

OgysiJemariSeni said...

Nice info hehehhehe..

emy|farid said...

dulu pernah praktikkan, skg tak dah

mekchu said...

kalo sebelah dalam je yg ikut tema aci tak?

Anonymous said...

nous nous contenterons de donner viagra, de le rendre plus portatif, muerte y la destruccion como regularmente se, cialis 5 mg diario, un lider mesianico o agitando la bandera de una, Noztvelles observations sur Its pretendues, comprare viagra italia, da tutte le specie di Boletus fino ad ora, Die Lungen beiderseits an den Randern hellroth, cialis bestellen deutschland, Saure und bisweilen auch von etwas Salzsaure,

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com