Nuffnang Gadget

June 3, 2013

Ingat Senang Ke Masak Telur...

dalam banyak-banyak cabaran Masterchef, kira episod malam tadi Alycia rasa adalah cabaran yang paling SUSAH... walaupun masak benda yang SENANG = TELUR...

rupa-rupanya kita hari-hari dok cakap kalau tak tau masak, masak telur pun sonang...
ha ambik kau, gigil-gigil jugak malam tadi tengok selebriti kita kena masak telur kan...

dah lah tu, bagi 4 biji jer untuk masak 4 jenis masakan telur...
memang lah hai macam telur di hujung tanduk...
tapi enjoy sangat tengok cabaran malam tadi....

-- ha ambik kau... telur mata, telur omelet, telur separuh masak, halfboiled egg --

Kalau Alycia, yang telur separuh masak dan telu mata tu memang biasa buat...
tapi omelet dan halfbioled egg tu tak pernah buat ...

sesuai dengan episod telur, malam tadi pun masak telur masak kicap...
makanan feveret Adam hehe...

-- eh ni bukan yang Alycia masak malam tadi, ni yang versi en Ajip... gambar sekadar hiasan jer --

arini jom ramai-ramai kita masak telur ;)


8 yang komen:

syawalsimpsons said...

yalo sue tgk semalam pon ternganga mulut tgk dorang masak

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Betul tu...rupanya bkn mudah nk masak telor dgn perfect :)

ieda immi said...

tapi tabik ngan cat .. dia terbaik ;)

Nad MamaZN said...

Best ek? Takde astro xtau pun pasal masterchef ni huhu
Tgk ulangan kat intenet jek la kot

adianiez AIDA said...

ala... last night tak tgk masterchef!!! adik beradik dtg, semua layan movie hu hu hu...
anyway, rumah aida wajib ada telor! telor kicap, telor mata lembu, telor dadar, telor separuh masak, telur gentel!!!

MrS. F!zA said...

tgk ahad mlm je umum tsgkir tu..rugi plk tktgk..betuk jgk ek bukan sng nk msak tlur pdhl kita rsa mcm sng je.

mummy_ayu said...

tu la..dulu masa Ayu mula2 masuk UiTM..belajar masak mcm2 la ngan telur nie.

Tshirt Ayu & hubby ..beli kat CM jer..
tshirt Ian & iris..kirim kawan beli kat mid valley..ada promotion...dia jumpa, so Ayu kirim jer..

zarena heeney said...

ena suka buat omelat sedap

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com