Nuffnang Gadget

July 3, 2013

Wordless Wednesday | Selamat Bertugas Adikku...


selamat bertugas adikku Cikgu Reen di Sarawak...
semalam ramai-ramai hantar acu ke airport...
sedih pulak rasanya, adik yang kecik sekali ni kena bertugas jauh nun di Sarawak...
ingat lagi masa arwah ayah ada, dia nak salah seorang anak jadi cikgu...
tak sangka pulak adik kecik ni sahut cabaran arwah ayah...

dan masa arwah ayah hembuskan nafas terakhir, adik baru umur 15 tahun...
baru nak ambik PMR time ti...
tapi dia ingat janji dengan arwah ayah nak jadi cikgu...
lepas habis SPM, terus dapat sambung Ijazah Perguruan...
5 tahun setengah belajar di Perlis...
dapat pulak posting ke Sarawak...
tahniah, adik dah berjaya tunaikan impian arwah ayah...
Alycia sebagai anak sulung dah tunaikan tanggunjawab pastikan adik dapat segulung ijazah...

kami semua doakan adik selamat kat sana...
dan menjadi pendidik yang terbaik buat anak bangsa...

ok, fullstop rasa nak nangis....
terpanjang pulak entry wordless wednesday harini...

6 yang komen:

Nad MamaZN said...

Moga adik tabah hadapi dugaan sepanjang memberi didikan yg baik buat anak bangsa

Rizal Slaughterheart said...

Selamat bertugas Cikgu Reen

Rozita said...

wordless entry? eh? hehe...

gd luck utk cikgu reen...semoga kesempatan yg ada digunakan sebaiknya utk explore negeri sarawak..
muka dia memang confident tu!

syawalsimpsons said...

selamat menempuh alam perguruan..alamdulillah tercapai hasrat arwah yee

AiSyA LiEzA said...

slmt bertugas cikgu Reen.. sedih la pulak baca WW ni :')

Alycia said...

Nad MamaZN :
Insya Allah.. harap2nya macam tulah..

Rizal :
tq (bg pihak cikgu reen) ;)

Rozita :
yeek confident.. ke cuak tu haha..

SyawalSimpsons :
Alhamdulilah...

Aisya Lieza:
Tq aisya..

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com