Nuffnang Gadget

April 25, 2014

Buku : Allah Doktorku...


Tajuk Buku : Allah Doktorku
Pengarang : Mukhlas Asy-Syakrani Al-Falahi
Harga : RM 32
Penerbit : Telaga Biru Sdn. Bhd.

Ni pun salah satu buku yang Alycia beli bulan lepas...
Dan sanagt-sangat tertarik dengan buku ni sebab jika sakit memang kita akan dapatkan doktor.
tapi sebenarnya Allah itu adalah 'DOKTOR' kita YANG TERBAIK !!

Buku ini menerangkan pelbagai pendedahan mengenai kaedah perubatan warisan Islam..

Buku ini sangat wajar dimiliki kerana :

1. Menekankan penyembuhan penyakit luaran dan dalaman, jasmani dan rohani
2. Membantu masyarakat mengamalkan perubatan Islam dengan panduan
Al-Quran dan hadis
3. Sarat dengan doa dan petua bagi penyembuhan penyakit
4. Memberi penghayatan dan motivasi agar turut merawat iman di dalam hati.
"sekadar perkongsian untuk sahabat ;) ..."

6 yang komen:

Diyana Hani said...

hani datang sini..cm besh je novel tu.

Mimi Azirah said...

Bagus buku nih...nti nk crila

Farah Waheda Wahid said...

macam nak cari jer buku ni, tak pun pinjam kat Kak Alycia lah...salam jumaat kakakku...

Azhafizah Md Nor said...

memang terbaik! :)

Adlin Mohamad said...

tq for sharing .. leh beli buku ni nnt

Nini Hanini said...

Allah sebaik-baik penyembuh kan?. kena cari buku ni nih,hehe. salam jumaat kak alycia :D

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com