Nuffnang Gadget

April 15, 2014

Sup Daging dan Sambal Kicap...

Assalammualaikum dan Selamat pagi semua...

harini saje nak tayang menu Sup Daging dengan Sambal Kicap ...
menu hari Sabtu lepas...
maklumlah Sabtu haritu duduk rumah tak ke mana sebab petang dah janji dengan Adam nak pergi school Adam sebab ada Hari Preastasi...
ha, yang tu nanti Alycia buat entry khas...

so, pagi tu tengok dalam petiais ada beli sikit daging batang pinang kat pasar,
Alycia cakap dengan en Ajip harini kita makan sup daging ajer lah...
so, masak-masak terus makan...
lagi pun beli daging batang pinang cepat sikit empuknya...


-- Sup Daging dan Sambal Kicap... yang sambal belacan tu untuk menu lain sebenarnya hehe --


Menu sup mesti wajib ada sambal kicap kan...
kalau takde mesti rasa takde umphhhhh...
tak kickkk orang cakap...

pastu pulak, tambah menu Ikan Bawal Goreng Kunyit....


yang sambal belacan tu untuk cicah dengan ikan bawal goreng sebenarnya...
en Ajip kan orang nogori tulen, kono podeh-podeh...
kang tak besttt en Ajip komplen...
makan panas-panas sodappppp...
tak sedar dah menambah...
habis diet ahkak huhuhu...

6 yang komen:

Farah Waheda Wahid said...

tiba tiba kannn? nak datang rumah kak alycia lah nak rasa air tangan akak...hik hik hik...sebab semuanya menggiurkan...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Mmg sedap sup daging...makn lak dgn nasi panas2!!

syawalsimpsons said...

walaupun lauk simple..kalo makan menambah, mmg sedap tu

Nad MamaZN said...

dap dap dap...
lapooo tp xde selera lg nak mkn
hukhuk

Azhafizah Md Nor said...

kalau ade sup mesti ada sambal kicap..kalau tak,kurang umphh..lagi² orang johor n org n9 makan podeh..

Mia Liana said...

sedapnya beb.. terus terlapar pagi2 ni..

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com