Nuffnang Gadget

May 15, 2014

Nak Masak Apa Harini...

Alahai, lama pulak tak tayang lauk-lauk dari dapur kecik MyAlycia ni...
masak yang simple-simple ajer katanya...
nak masak yang hebat-hebat kak Alycia tak pandai...
sebab tu jarang kongsi resepi sebab tau yang lain-lain lagi hebat masakannya hehe...

jom jengah ke dapur kecik Myalycia...
kot-kot ada yang takde idea nak masak apa kan...
menu-menu sepanjang minggu lepas rasanya...

-- Gulai lemak putih pucuk + suhun, sambla sotong dan ikan goreng --

Pucuk ke fucuk ekkk... entah, dah biasa sebut pucuk...
memang teringin sangat nak makan lemak putih pucuk ni...
kena pulak dengan sambal sotong dan ikan goreng...
adoiiii, makan nasik panas-panas laju ni...

-- pucuk paku goreng kicap dan ayam goreng --


ni pun sebab lama teringin nak makan pucuk paku...
nak buat gulai kengkononnya...
tapi en Ajip kata dah kenyang, so masak goreng ajer campur carrot sekali dengan lauk Adam...
ayam goreng gitu jer...
pun laju jugak makan ;)

-- mee goreng dan telor mata --

request by anak teruna Adam Zikry...
dia kalau dah request kenalah mama dia tunaikan...

-- nasi goreng kampung dan sambal sotong --

menu sarapan pagi sebab malamsebelum tu masak sambal sotong...
ada lebih boleh makan dengan nasik goreng kampung...
layannn kan jugakk hehe ....
"korang masak apa pulak petang ni... Alycia ni dah beberapa hari macam malas nak masak huhu..."

11 yang komen:

PetakBunga said...

cantik pinggan bunga merah.

tb2

syawalsimpsons said...

egat balik petang ni nak masak ayam masak kurma kot, sebab en asbeen pose arini

n O e s u h a i m i said...

menyelerakan semuanya terutama masa lemak pucuk + suhun tu...

Farah Waheda Wahid said...

hari ni menu nak masak kari ayam kak Alycia... balik ni nak berkejar lah ni berperang di dapur ni...

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said...

Untunglah macam2 masakan ya.. kyra skrg ni susah sikit nk msk2 ni, alah smcam je bila ke dpur.. huhu

CT Humairah said...

yang tengok orang masak tngh2 malam ni dok telan air liur..

dalila said...

datang balas kunjungan ;)
masak lemak pucuk tu kena sgttt ngan sambal sotong ngan ikan goreng tuuu..

Azhafizah Md Nor said...

sedap semua menu akak..kenalah kombinasi semua ni..yg penting kena ada main menu n sayur kan :)

Adlin Mohamad said...

wahhhh sedap !
kita lama x masak ni sejak2 loan buyer umah ni dah approve sibuk packing mana yg patut nk pindah ..

QasehnyaRania said...

simple tp semuanya menyelerakan..
teringin ye... "mmmm..."

hassan basri said...

kalau pucuk xde nk ganti ngn ape ye ssuai?

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com