Nuffnang Gadget

September 8, 2014

Minat Dengan Puzzle...

sekarang ni perasan bila Adam dah 5 tahun ni cara memilih permainan atau bermain dia dah berubah sikit...
takdelah macam dulu sikit-sikit nak beli kereta mainan Cars...
sampai semua koleksi kereta Cars tu dia ada...

sekarang ni Adam lebih suka permainan yang berunsur 'susunan'...
contohnya macam lego atau puzzle...

memang sekarang kalau ke kedai buku, selain daripada beli buku aktiviti mesti Adam suruh mama belikan puzzle...
yelah, puzzle yang sesuai dengan usia budak-budak 5 tahun ...

contoh koleksi yang Adam dah ada seperti puzzle Boboiboy, Cars dan binatang...

-- ni tengah selerakkan puzzle dan susun ikut bentuk kad --

tapi Adam tak jemu main puzzle ni...

sekali buat, pastu 2 atau 3 hari mesti dia ulang balik buat puzzle yang sama...

kalau macam tu mama tak marah...
jangan sekali buat lepas tu sibuk nak beli yang lain...
ha, yang tu memang mama boleh bertukar jadi orang hijau hehe...

-- tadaaaaaa.. dah siap puzzle Boboibiy Adam --

ok, bulan depan kita pergi kedai buku kita beli puzzle lagi yer Adam ;)
"anak korang minat tak main puzzle...."

5 yang komen:

Farah Waheda Wahid said...

Farah pun tengah fikir macam mana cara nak jinak2kan Ash dengan puzzle ni sekarang kak...

syawalsimpsons said...

puzzle boleh ransang otak anak2 kan..syawal pon suke..kalo main game kat HP pon sama main tu..laju je dier tau shape dier..kikikiki..tapi kalo macam adam ni kena minta bantuan ibu la ni

Lynn Hamzah said...

mesti dia seorang anak yg focus...bagus...bagus...

Azhafizah Md Nor said...

bagus adam suka permainan yang mencabar daya fikir ni :)

Sidratul Muntaha said...

huhuhumain susun - susn barang pun sama dgn aqil n ara
si adik mmg la
ape abang buat dia pun nak buat
ahahaha
tpi lately lego ni mmg budak2 ni mcm addicted la jugak

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com