Nuffnang Gadget

September 5, 2014

Pati Delima Gulsan...

(image from mr google)

Sebenarnya Alycia dah amalkan minum pati delima Gulsan ni start sebelum mengandung lagi...
sebabnya saje nak cuba masa tu + memang tau kebaikan delima untuk kesihatan...
bila dah start makan hampir 2 minggu, Alycia dapat rasa badan rasa lebih sihat, tak letih, dan rasa kurang kena penyakit seperti demam, batuk dan selsema...

bila mengandung ni, Alycia teruskan makan pati delima Gulsan ni...
sebab baca tentang khasiatnya memang bagus untuk bayi dalam kandungan...
jom share sikit kebaikan pati delima ni...

KECANTIKAN

1.Menghalang dan merawat jerawat
2. Menyembuhkan kerosakan kulit
3. Menjadikan kulit gebu dan licin
4. Menyingkirkan lemak berlebihan dan juga boleh melangsingkan badan...InsyaAllah...
5. Menegangkan payudara, membentuk perut dan punggung yang lebih kemas

KESIHATAN

1.Meningkatkan daya tahan tubuh untuk melawan serangan penyakit
2.Melancarkan peredaran darah
3.Mengeluarkan angin dan asid dalam badan anda (boleh mencegah penyakit gastrik dan juga kanser usus)
4.Melancarkan proses penghadaman makanan, melancarkan kerja-kerja mengepam darah untuk keperluan sel-sel badan kita
5.Membakar kalori dengan cepat, meningkatkan tenaga dan juga dapat memulihkan keletihan
6.Membuang asid urik di dalam sendi untuk meredakan penyakit Gout
7.Mengelakkan rasa mual (ketika hamil), melega masalah pening kepala
8. Dikenali sebagai "Viagra Semulajadi" iaitu dapat meningkatkan tenaga seksual
9. Memelihara kadar keseimbangan hormon semasa haid (untuk mengelakkan senggugut)
10. Merapatkan rahim dan juga menyuburkan rahim
11. Menurunkan paras glukosa dalam darah, membantu pesakit kencing manis
12. Menghapuskan kahak dan meredakan batuk
13. Mencegah berlakunya serangan angin ahmar bagi golongan warga tua...dapat juga mengurangkan risiko penyakit jantung
14. Membantu mencerdaskan minda dan daya ingatan kanak-kanak dan pelajar sekolah
15. Kandungan antioksidan (Polifenol) dan vitamin C yang tinggi mampu melindungi sel-sel tubuh kita daripada rosak dan boleh meredakan ketegangan urat saraf
16. Khasiat pati delima juga mampu merawat cirit-birit, mengurangkan panas di dalam badan dan juga demam, membunuh cacing di dalam usus, memutihkan kulit, mengurangkan tekanan darah tinggi, melancarkan fungsi buah pinggang, menambah darah. mengekalkan kesihatan dan juga fungsi mata

Nak beli pun senang sebab ramai yang jual di Inetrnet. Kebetulan Alycia rasa lagi mudah sebab mini market di rumah Alycia ada jual pati delima ni. So takde masalah kalau dah habis stok.
"semoga info ini bermanfaat untuk semua..."

5 yang komen:

Azhafizah Md Nor said...

khasiat buah delima memang bagus..kkalau makan fresh pun fiza suka :)

Ann Ishak said...

banyak betul khasiat buah delima ni ek :)

nOe suhaimi said...

noe pun mmg amalkan minum ni...cepat je habis sebotol tu..

Maria Firdz said...

Masa ngdung anak kedua amalkan juga...

Diana Rashid said...

ramai yang cakap pati delima gulsan ni bagus..saya nak cuba la nanti..

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com