Nuffnang Gadget

October 16, 2014

Gulai Sembilang Salai...

balik dari Kuala Pilah masa hari raya Aidiladha haritu, 
sempat singgah beli ikan sembilang salai...
teringin nak masak gulai lemak cili api...

tapi siapa yang ada kirim daging salai tu, minta maaf...
daging salai tak salai lagi time tu...
agaknya diaorang tau kot orang banyak dapat daging korban ...
tu yang salai lambat-lambat hehe...


nah, siap dah gulai lemak cili api ikan sembilang salai campur dengan belimbing buluh...
memula en Ajip tak nak makan kata dah kenyang...
bila terhidang atas meja gulai sembilang salai ni, cepat jer dia ambik pinggan...


untuk Adam pulak cukup kalau ada lauk sayur tu ada carrot campur pulak udang atau sotong...
ha, banyak lah dia makan...
tu goreng bayam + carrot + sotong...
ikut ajerlah selera mama sebab mama kena makan bayam banyak-banyak...
setiap kali checkup asyik hb rendah jer huhu...
"korang masak apa pulak semalam... sekarang ni macam tak tau nak masak apa, last-last makan kat luar..."

2 yang komen:

Normi Nieza said...

sdapnya..:)

Azhafizah Md Nor said...

sedapnya bila tambah belimbing buluh tu..

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com