Nuffnang Gadget

April 10, 2015

Ketuk-ketuk Dapur Alycia...

sebenarnya masa cuti 3 bulan haritu dapat jugaklah masak-masak kat rumah...
fefeling surirumah masak-masak pastu tengah hari anak balik sekolah makan...
petang pulak tunggu si suami balik rumah nak merasa air tangan isteri haha...

lagipun biasanya si kecik Aliff tu pagi-pagi tidur...
adalah masa mama nak masak-masak...

jom ketuk-ketuk dapur Alycia...
kot-kot ada idea nak masak untuk weekend nanti...


Makaroni Goreng... ni sarapan pagi request by Abang Adam...
memang selera sungguh dia makan...
sampai dalam bekas tu dia yang tolong abiskan...


Sayur Campur Campak-campak...


Gulai Jantung Pisang Aroma Kasturi...
ha nama lauk memang tak bole blahhhh...
gulai jantung pisang ni Alycia belajar masak dari makcik Alycia...
gulai macam biasa, tapi jangan letak asam keping...
kita ganti asam keping dengan perahan air limau kasturi...
dalam 2 biji dah cukup...
masukkan air asam tu bila gulai dah mendidihh...
cubalah, memang sedap dan terasa asam limaunya...


ni dah takde idea nak masak...
Telor Goreng Kicap pun sedapppp...



Ayam Masak Kicap...
ehh, banyak pulak menu yang berkicap ekkk...


Daging Kicap Lada Hitam...
ha, ni pun lauk feveret Abang Adam...
memang dia suka masak kicap ...
papa kena redha je lauk feveret anak sebab papa suka yang pedas-pedas...


2 yang komen:

syawalsimpsons said...

semua sedap...tp otak sue kali ni asik nk makan sup je...semalam malam kedua buat sup ayam berturut2...tak makan ngan nasi..makan ngan mee...jd mee sup..hahahahha

Lynn Hamzah said...

lapar perut tengok gambar masakan...jantung masak lemak tu sedapnya lahaiii...

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com