Nuffnang Gadget

May 29, 2015

Bento Untuk Anak-anak...

korang perasan tak sekarang ni bento ni dah femes dah dikalangan ibubapa yang ada anak...

eh, tau tak apa bento ni...

Bentō  atau o-bentō adalah istilah bahasa Jepun untuk makanan bekal berupa nasi berikut lauk-pauk dalam kemasan praktis yang boleh dibawa dan dimakan di tempat lain.

Orang Jepunlah yang mula-mula mempraktikan amalan berbento ni...

bila follow Istagram kawan-kawan yang ada anak-anak bersekolah, amboi rajinnya masing-masing mendeko bento...
comey pulak tu...
Alycia minat jugak nak buat, cuma sekarang ni Adam sekolah di taska lagi...
biasa kat taska tak bawak bekal sebab makanan dah disediakan...
Insya Allah, tahun depan bila Adam darjah 1 rasa nak ajar Adam bawak bekal...
rasa nak sama-samalah berbento untuk Adam...

jom kita tengok contoh-contoh bento...
gambar semua dari en Google yer...






"korang yang ada anak sekolah rajin tak buat bento untuk anak-anak..."

3 yang komen:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Bento bdk2 skrg mmg cantik2..kreatif2..tambah semangat anak2 nk mkn kat sekoilah.Zaman kak atie dulu...isi jer nasi goreng lam tipuware.Mkn la klu tak lapoooo.... hehe

adianiez AIDA said...

alahai... aida x rajin berbento !!!
hu hu hu

Azhafizah Md Nor said...

comelnya..mesti excited anak anak bawak bento ke sekolah

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com