Nuffnang Gadget

May 16, 2015

Nasi Goreng Daging...


kalau malas masak hari Sabtu ni, jomlah kita masak Nasi Goreng Daging...
nasi goreng daging ni salah satu feveret Adam dan en Ajip...
kalau tanye en Ajip petang ni nak masak apa pa...
buat je lah nasi goreng yg letak daging tu...
amboiii, request kat bini dia...

Tak tau nak tulis resepi macam mana...
cuma daging tu potong nipis (lagi sedap daging batang pinang sebab tak liat)...
kalau daging part lain tu korang kena rebus dulu...
pastu gaul dengan kunyit, garam dan serbuk cukup rasa sikit...
perap dalam 10 minit...
pastu goreng sampai garing...
pastu minyak tu tak payah buang...
terus tumis bahan untuk nasi goreng...
dah gaul-gaul nasi goreng masukkan daging dah goreng garing tadi...
siapppp...


3 yang komen:

Siti Rohaida Yusof said...

sedap ni nasi goreng daging...

Eka Tikah said...

sedapnya nasi goreng daging. kite suke tapi tak boleh makan nasi. tengok je boleh :P *kononnya on diet. hehe*

Azhafizah Md Nor said...

sangat menyelerakan :)

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com