Nuffnang Gadget

June 13, 2015

Simpanan Untuk Anak-anak...


Alhamdulilah, minggu lepas selesai dah hajat nak buat buku simpanan Tabung Haji untuk Aliff ...
Abang Adam memang dah ada simpanan Tabung Haji, cuma buat simpanan tambahan...

memula mama kata Adam, ambik tabung Adam mama nak kira duit nak simpan kat bank...
dia macam marah kenapa mama nak ambik duit Adam...
penat Adam simpan dalam tabung...

pastu terang kat dia duit ni mama nak simpan kat bank...
sebab nanti kat bank boleh kumpul banyak-banyak...
nanti abang nak belajar sampai Universiti nak jadi bomba kan...
terus dia pun ok...

kita kena latih anak-anak menyimpan dari kecik...
walaupun nilai tu kecik tapi nak pupuk tabiat tu yang penting...
sekarang pun kalau beli barang dapur duit baki tu dia mintak nak simpan tabung...

tapi sejak ada adik dia dah pandai mintak 2...
1 untuk tabung dia, 1 untuk tabung adik...
ingat jugak dekat adik dia hehe...

korang pulak buat simpanan apa untuk anak-anak??
"Insya Allah cukup duit ada rezeki nak daftarkan untuk Haji kat diaorang.."

4 yang komen:

syawalsimpsons said...

sama la...sue untuk anak2, lepas je 3 bulan, mmg sue terus buat untuk anak2....simpan sendiri, selamat duit tu...asb pon buat jugak...tu en asbeen buatkan....sebab dekat dengan opis dia pos opis tu...tabung haji dekat dengan sue...senang

adianiez AIDA said...

aida lom buka TH anak2.
in shaa Allah.
so far now diorang ada sspn & takaful education aje.
monthly savings :)

Azhafizah Md Nor said...

bagus menabung dari kecil ni kan..kecik² lagi lagi semangat nak menabung

adianiez AIDA said...

suka nak inform.
brkaitan dgn komen aida before this.
aida da pun buka akaun TH utk 3 anak-anak aida :)
last week. alhamdulillah :)
inspirasi dari sini...

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com