Nuffnang Gadget

July 10, 2015

Membeli Di Bazaar Stadium Paroi...

rasa-rasanya sepanjang Ramadan ni baru 2 kali pergi ke bazaar...
1st kat Kuala Pilah...
pastu pergi ke Bazaar Stadium Paroi...
tu pun sebab nak beli putu bambu dari pakcu Alycia yang meniaga kat situ...
lama betul tak merasa putu bambu pakcu...

singgah Bazaar Stadium Paroi masa balik dari Kuala Pilah last week...
memang dah plan gerak dari Pilah dalam pukul 3.00 ptg macam tu....
pastu bole singgah stadium paroi nak beli untuk juadah berbuka...

ok jom check apa yang dibeli...

-- putu bambu pakcu Alycia semestinya... rasanya kat situ 1 gerai je yang jual putu bambu... tapi memang laris putu bambu pakcu ni... tiap-tiap tahun jual kat situ .... korang orang Seremban mesti toraii tau --

-- popia Kuala Kangsar ni pun juadah yang wajib beli kalau kat situ... memang femes popia ni... kuah dia pekat likat pedas manis semua ada... ada yang goreng dan ada yang basah... tapi kami lebih suka yang goreng --

-- tengok baru pukul 4.00 ptg orang dah ramai beratur nak beli popia kuala kangar... kalau lambat sikit habis --

-- gulai cendawan ni beli kat gerai yang jual gulai kawah... semangkuk tu 5 ringgit... oklah kan --

-- tu lah juadah berbuka kami ... semua pun beli --

selain tu ada kepak ayam Abang Adam nak...
pastu ada goreng togeh kasar tetiba mama teringin --
pastu ada murtabak daging Biso Bonar... sedap jugak...
pastua da kuih karipap dan kuih pau kacang ...

beli sikit-sikit je...
nama pun nak merasa...
yamg penting takyah membazir...

eh, rasa harini puasa ke-23 ...
macam dah rasa nak gantung periuk lah huhu...

2 yang komen:

Azhafizah Md Nor said...

popia KK tu xpernah dapat merasa..huhu..ala kak bulan puasa ni tak ke bazaar..xdapat le nak merasa putu bambu tu..=__='

adianiez AIDA said...

sabtu tu aida gi param ampangan.
lauk pauk nyer aneka mcm.
tapi lebih mahal dari melaka :)
bandar bebeno seremban ni ekk...
but beli la beberapa juadah utk bwk umah mak mertua...

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com