Nuffnang Gadget

September 15, 2015

Cekodok Pisang Di Pagi Sabtu...

Cerita di pagi Sabtu...
ada lebih pisang berangan yang beli kat pasar hari Khamis tu...
tanya Abang Adam, nak makan cekodok pisang tak...
laju jer cakap nak mama...
lama Adam tak makan cekdok pisang...

pagi tu jugak melenyek pisang...
dan buat cekodok pisang demi anakanda tercinta...


siap dah cekdok pisang nya...
tapi ada hitam sikit tu abaikan janji rasanya sedap haha...

simpan sikit lebih cekodok yang tak goreng dalam petisejuk...
petang tu gorengkan lagi untuk Adam...
suka dia pagi petang makan cekodok pisang...


nak sedapkan cekodok pisang kena blender sekali pisang dengan gula...
lepas tu bancuh dengan tepung...
dan biarkan 4 jam atau lebih...
baru di goreng...

Seronok bila cuti-cuti camni dapat luangkan masa berkualiti dengan orang tersayang...
nak jalan-jalan pun malas dengan keadaan jerebu sekarang ni kan....


2 yang komen:

lovely said...

betul tu,mmg seronok dpt luangkan masa dengan orang yg tersayang.

Azhafizah Md Nor said...

sedap makan panas² ni

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com