Nuffnang Gadget

December 22, 2015

Bila Si Adik Rajin Mengemas...

inilah perangai baru dia...
suka sangat nak tolong mama mengemas...
little helper lah katakan...
kalau mama senyap kat dapur buat kerja, adalah kerja lain dia buat kat depan...

selalunya balik dari taska kerja dia akan sepahkan semua mainan dia...
ha, tu memang Abang Adam akan jadi mangsa mengemas balik...
Abang Adam dah tau dah adik dia suka mengemas, cepat-cepat dia tutup pintu bilik dia...
nanti kalau adik dia masuk mesti bersepah mainan Abang Adam...

-- ni sesi mengemas kat ruang tamu --

lepas tu dah muak mengemas kat depan, dia pergi tempat lain pulak...

-- ini mengemas bakul baju dia... patut la senyap je --

rupa-rupanya ada kerja lain dia buat...
nak marah pun tak boleh, kalau marah lagi dia gelak-gelak...
geram je mama tengok dia...

takpelah dik, janji adik diam mama nak baut kerja...
orang kata kalau rumah bersepah ada anak yang bijak dan kreatif...
ok, part yang tu mama redha haha...

anak korang kuat mengemas tak??


3 yang komen:

Farah Waheda Wahid said...

hi hi hi... tak per meh geng dengan abang ash mengemas meh... boleh pengsan abang adam nanti...

syawalsimpsons said...

rajinnya si adik mengemas yee

Azhafizah Md Nor said...

betul betul mengemas ni

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com