Nuffnang Gadget

February 5, 2016

Minum Air Barli Di Musim Panas...


musim-musim panas sekarang ni disebabkan Musim Elnino ni memang badan slalu rasa panaskan...
rasa macam nak minum air sejuk jer...
tapi minum air sejuk selalu pun tak bagus jugak...
nanti lain pulak masalahnya kena batuk lah, selsema lah...

so, bila cuti kat rumah last week sempatlah Kak Alycia masak air barli kat rumah...
sebab orang kata air barli ni memang bagus untuk sejukkan badan...

Selain daripada dapat sejukkan badan, jom tengok kelebihan kalau kita minum air barli ni...
  1. Menyejukkan badan
  2. Melawaskan kencing
  3. Meningkatkan kesihatan buah pinggang
  4. Merendahkan kolesterol
  5. Meredakan sembelit
  6. Mencegah penyakit kanser 
  7. Mengurangkan risiko kencing manis
"Cuti lama raya cina ni macam nak masak air barli lah..."

3 yang komen:

syawalsimpsons said...

panaih2 elok la minum ni kan

Azhafizah Md Nor said...

memang bagus minum air barli..fiza pun suka

adianiez AIDA said...

mr.asben ada problem kidney.
tak kronik la. skit aje.
so kami memang biasa minum air barli :)

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com