Nuffnang Gadget

June 17, 2016

Makaroni Goreng Untuk 10 Ramadan...

Assalammualaikum....
Salam Jumaat yang barakh untuk semua...
Alhamdulilah, sekejap jer kan dah 12 Ramadan...
tahun ni rasa macam cepat sangat masa berlalu...
rasa macam baru jer puasa...
lepas tu harini kira-kira dah 12 Ramadan rupanya, dah menghampiri separuh bulan kita berpuasa...

Alhamdulilah, pagi ni hujan lebat kan...
sejuk udara pagi ni...
dan sebab hujan Kak Alycia tak terbangun sahur, syok sangat tido sampai alarm pun tak dengar...
last-last dengar bunyi azan ejr huhu...
takpe, yang penting niat nak berpuasa harini...

oklah, untuk menu 8 Ramadan ni ikut selera Abang Adam...
tanya Abang Adam nak makan apa...
terus cakap makaroni lah mama...
yerlah, petang ni mama masakkan makaroni goreng...

-- siap dah makaroni goreng untuk Abang Adam --

-- semangkuk besar mama masak, memang Abang Adam makan dari berbuka tu bawak ke sahur --

untuk en Ajip yang kurang layan sikit selera omputih ni mama dah masakkan siap-siap Sambal Cili Padi Ikan Sardin...
memang kena lah dengan tekak dia yang suka pedas tu...
dah 1 lauk jer tok sah membazir...
pastu en Ajip beli tepung pelita, murtabak daging dan kuih penderam kat param...
dia kata teringat kat isteri dia yang suka tepung pelita dan kuih penderam...
alolo so sweet papa ;)

oh resepi Makaroni Goreng kak Alycia pernah share kat SINI...
check it out ;)


1 yang komen:

zila norazila said...

Moning dear..jumpa disini ye..tq sudi sggh dapur akk iteww..mcroni goreng lma x buat dik..yummylh

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com