Nuffnang Gadget

June 9, 2016

Puasa Minum Air Barli...


bulan puasa ni Air Barli memang win lah...
memang kak Alycia tak carik air lain selain barli...
lagi-lagi air yang ada ais memang kak Alycia tak minum lagi setakat puasa ni...
sebab orang kata minum ais kan badan cepat je letih...
Adam pun Kak Alycia tak bagi minum ais...
Kak Alycia bancuh air laici dengan air sejuk pastu letak dalam petiais bagi sejuk...

so, bila cuti masa 1 Ramadan tu sempatlah Kak Alycia masak air barli kat rumah...
sebab orang kata air barli ni memang bagus untuk sejukkan badan...

Selain daripada dapat sejukkan badan, jom tengok kelebihan kalau kita minum air barli ni...
  1. Menyejukkan badan
  2. Melawaskan kencing
  3. Meningkatkan kesihatan buah pinggang
  4. Merendahkan kolesterol
  5. Meredakan sembelit
  6. Mencegah penyakit kanser 
  7. Mengurangkan risiko kencing manis
  8. Menambah susu badan (ha, yang tu memang Kak Alycia like...)


0 yang komen:

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com