Nuffnang Gadget

July 20, 2017

Kisah Makan-makan Kat Rumah...

Ni kisah makan-makan kat rumah Qekra masa 15 Syawal...
kaum keluarga jer pun yang nak datang beraya...
family Qekra dan family mertua dari kampung...

diaorang plan nak datang tengah hari...
so decide dengan en Ajip masak makan tengah hari jer lah masa tu...

Memang Qekra masak sorang dari pagi beli barang kat pasaraya HERO...
balik tu terus jer masak...
nasib en Ajip ni pun jenis yang boleh harap jugak lah menolong hehe...
tolong potong bawang, potong buah, siapkan meja hidang, susun pinggan cawan, dan buat air...
Qekra masak kat dapur...

-- menu untuk haritu. Tak semua menu masuk dalam gambar. Qekra masak tomyam campur, ayam masak kicap, keli berlada. Lepas tu mertua bawak rendang ayam campur daun puding dan ayam sambal. Ada buah-buahan pisang dan buah lai. Ada kek buah jugak --

-- ni fruit koktail --

-- ikan keli berlada --

-- Rendang ayam campur daun puding mertua bawak dari Kuala Pilah --

-- tetamu yang datang. Mak mertua, anak sedara Qekra, Abang Adam dan Zhafran pun dah macam tetamu makan sekali --

Alhamdulilah, habis smua lauk...
suka dan puas hati dapat masak sendiri untuk tetamu yang datang...
sampai tuan rumah pun tak sempat nak ambik gambar hehe ...


2 yang komen:

mama tisya said...

sedap nmpk smua menu tu

Azhafizah Md Nor said...

meriah open house Qekra

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com