August 16, 2017

Menu Untuk Orang Demam...

Jumaat lepas en Ajip mengadu kata badan rasa tak sedap...
nak demam...
lepas tu sebelum balik kerja sempatlah wasup tanya nak makan apa...
en Ajip kata tak tau nak makan apa, tekak tak sedap...
terus Qekra cakap kalau macam tu masak bubur nasi jer lah...

Sempat lah balik kerja tu masak bubur ayam...
tu pun ada ayam sikit dalam peti ais...
carot smua takde, takpelah janji ada rasa bubur ayam hehe...
biasa kalau masak bubur ayam macam ni Qekra akan campur kiub Pati Ayam Knor tu...
bawang putih cincang halus dalam 2 biji...
pastu rebus jer sama-sama dengan beras dan ayam sekali...

-- Bubur Ayam yang dah siap --

nak bagi rasa sikit Qekra masak sambal kentang dan ikan bilis...
goreng garing, lepas tu tumis cili api...
gaulkan...

-- Sambal Ikan Bilis dan Kentang --

Hmmmm, sedap jugak sesekali makan menu orang demam camni kan hehe...


10 yang komen:

Ann Ishak said...

menu macam ni yang selalunya tambah nasi bermangkuk2 :D

mama tisya said...

bubur mmg sesuai sgt kalo xsihat or demam kn..kira mcm pembuka selera

Normi Nieza said...

sdapnya..:)

Lea Azleeya said...

Wahhh menu org demam ni pun nmpk sedap.. hehe.. singgah sini n follow..

Sheila Adziz said...

org x demam pun sedap juga mkn ni... gws...

Busyra Bt Takiyudin said...

sekali skala makan bubur cenggini sdap jgk ni. makan panas2..

Eka Tikah said...

ikan bilis dan kentang tu fav kite kak. kalau letak lebih bawang, pehh. laju je makan. tak mcm org sakit dah. hahaha

adda syuhada said...

suka jugak masak bubur cmni....

mamapp said...

Sedapnya.. org x demam pun terbuka selera ni

Azhafizah Md Nor said...

menu sedap walaupun katanya untuk orang sakit :)

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com