October 31, 2017

Qekra Dijangkiti Beguk...

Assalammualaikum ualls ;)
Rindu nak bersiaran kat blog sendiri...
lama betul Qekra menyepi ualls...

Ingatkan bila Adik Zhafran dah elok dari jangkitan beguk ni dah berakhir dah...
rupanya tidak...
Qekra pulak dijangkiti beguk minggu lepas...
minggu lepas dah rasa macam tak sedap tekak, macam perit-perit gitew...
ingatkan macam nak batuk ke sakit tekak ke...
tapi Rabu pagi tu Qekra dah rasa panas kat tepi leher belah kiri...
macam denyut-denyut...
badan pun dah rasa dedar nak demam...

petang tu baru bengkak kat leher tu kluar...
sah dah kena beguk, sebab sebelum ni dah tau macam mana simptom beguk tu sebab Adik Zhafran dah kena...
petang Rabu tu pergi klinik, terus doktor sahkan beguk dan dapat MC 3 hari sampai Sabtu...

Seriuslah tak boleh nak cakap sakit macam mana...
especially nak makan dan nak menelan...
lagi-lagi rasa terus kena demam kan...
memang Qekra makan benda lembut-lembut jer macam bubur nasik dan roti...

Qekra ikut petua orang dulu-dulu letak cuka dan nila kat tempat kena beguk tu...
rasa nampak cepat kecut sikit bila letak nila dan cuka tu...
dan rasa sejuk kat tempat tu...

Semalam masih MC lagi bila pergi klinik...
tapi doktor bagi 1 hari jer sebab bengkak dah surut, dan doktor bagitau dah boleh dah ke ofis...
Alhamdulilah, harini Qekra dah start kerja balik...

-- bagi jerlah gambar budak dah sihat dari beguk ni. Gambar mama? oh cannot, nanti semua mimpi ngeri hehe --


7 yang komen:

Siti Rohaida Yusof said...

Alahaii..kesiannya qekra,kita pun pernah kena jugak dulu...memang azab bila semua makanan rasa tak boleh nk makan.Semoga qekra sihat spenuhnya ya

Normi Nieza said...

pttla la lama xmenulis..sakit rupanya..moga cpt sihat qekra

Ann Ishak said...

alhamdulillah, dah sembuh :D

mama tisya said...

alhamdulillah dh abik dr beguk

mama tisya said...

*dh baik

+ e.z + said...

lahai. ez nih bengkak sebab alahan gusi buat crown rituh... bygkan 6 minggu dh thn sakit

Azhafizah Md Nor said...

kene beguk zaman sekolah dulu. tak ingat dah rasa sakit dia..yang penting kecil lagi masa tu xingat sakit..main je ingat

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com