December 27, 2019

Cara Mudah Simpan Ulam-ulaman.


Assalammualaikum.
Siapa peminat makan ulam kat sini angkat tangan.

Stok ulam Qekra dah abis. 
Moh lah kita restok.
Biasa Qekra suka beli ulam Baby Roman, timun jepun atau tomato ceri. 
Ni salah satu cara Qekra prepare stok ulam.

Macam baby roman ni biasa Qekra akan rendam dengan air garam dalam 5 minit. 
Bilas dan toskankat tapis. 
Dah kering air boleh lah simpan dalam bekas tak kisah lah tupperware ke tipuware ke. 
Alas dulu dengan tisu dapur.

Biasa buat macam ni ulam tetap segar dalam seminggu. 
Nak makan ambik ngap jer. Senang kan.


2 yang komen:

Umi Nazrah said...

waalaikumussalam. kak pun suka ulam2 macam ni. bila makan dia rangup, lagi lah best. terima kasih ye kongsi tips ^_^

Azhafizah MN said...

Sedap baby roman ni.rangup dan tahan lama simpan. Timun tu memang biasa beli timun jepun. Kurang biji dan rangup.

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com