September 5, 2017

Sarapan Pagi Dengan Roti Titab...


kalau hujung minggu, Qekra suka sarapan yang ringkas...
biasa roti dan Min kaffe jadi pilihan...
walaupun masak Mee Goreng ke, Nasi Goreng ke untuk budak-budak,
tapi tetap makan yang ringkas...

Roti Titab salah satu pilihan Qekra...
Qekra pun tak tau asal mana Roti Titab ni, dengar femes di Kelantan kan...
tapi ni hasben yang try buat kat rumah...
so Qekra tiru jer ikut cara Qekra...

cara Qekra cukup setakat masakkan telor separuh masak...
biasa kids nak tumpang sekaki...
so, pilihlah telor Omega 3...

pastu roti Gardenia sapu dengan marjerin atau butter...
Qekra suka Reduce Salt Margarine jenama Naturel...
pastu lekapkan pada pan...

dalam 1 minit dah garing angkat...
pecahkan telor atasnya, kalau suka tabur lada sulah atau kicap sikit...
kalau ikut resepi asal makan dengan kaya kan...
tapi sebab roti tu pun dan rasa planta, so Qekra tak makan dengan kaya...

ha, korang cubalah...
pasti nanti nak repeat balik hehe...


2 yang komen:

Normi Nieza said...

mtk skit..sdap tu..nak buat sendiri mls..haha

Azhafizah Md Nor said...

sedap sesekali makan macam ni

Copyright © 2011-2016 Reserved to MyAlycia's
Copyright 2007 - 2016 © MyAlycia :: Best viewed in Google Chrome
Design by Azhafizah.Com